ارتباط دیابت بارداری و خطرات قلبی طولانی مدت برای کودک

به گزارش انوار بلاگ، به گفته محققان، اساس بیماری قلبی زودهنگام از کودکی آغاز نمی گردد بلکه از زمان جنینی و از درون رحم اغاز می گردد.

ارتباط دیابت بارداری و خطرات قلبی طولانی مدت برای کودک

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محققان با مطالعه داده های 30 ساله خانواده های کانادایی دریافتند ارتباط قوی ای بین فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی در نوجوانی و اوایل جوانی و دیابت بارداری یا دیابت نوع2 مادر آنها یافت شد.

لاتیتیا گولیمت، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مانیتوبا کانادا، در این باره می گوید: نتایج این مطالعه بسیار جالب بود چراکه ما مشاهده کردیم ریسک بیماری قلبی در افرادی که در زمان جنینی مادرشان مبتلا به دیابت بود دو تا سه برابر بیشتر بود.

برای این مطالعه، محققان از داده های تقریباً تمام بچه ها متولد شده در مانیتوبا در طول سه دهه و در طول سنین 10 تا 35 سالگی استفاده کردند. در این مطالعه، سابقه سلامت بیش از 290 هزار نفر آنالیز شد.

یافته ها نشان داد بیش از 8700 نوزاد مبتلا به فشارخون بالا، حدود 3600 مبتلا به دیابت نوع2 و 715 نفر مبتلا به بیماری قلبی ایسکمیک بودند.

نتایج نشان داد بچه ها متولدشده از مادران مبتلا به دیابت، 30 تا 80 درصد بیشتر با ابتلا به مسائل قلبی و دو تا سه برابر بیشتر با ابتلا به یکی از فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی نظیر فشارخون بالا یا دیابت روبرو بودند.

محققان بر کنترل دیابت در طول بارداری تاکید دارند و این امر به وسیله رژیم غذایی و مصرف دارو در صورت احتیاج به بهترین نحو قابل انجام است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6190

به "ارتباط دیابت بارداری و خطرات قلبی طولانی مدت برای کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دیابت بارداری و خطرات قلبی طولانی مدت برای کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید