استان بورسا در یک نگاه

به گزارش انوار بلاگ، استان بورسا یکی از استان های کشور ترکیه است که در بخش جنوب منطقه مرمره ترکیه واقع شده است. بورسا طبیعت زیبایی دارد و تماشا این استان زیبا به ماجراجویان و گردشگران تور ترکیه پیشنهاد می گردد.

استان بورسا در یک نگاه

بورسا یکی از استان های زیبا ترکیه است که در ناحیه مرمره و جنوب شرقی دریای مرمره قرار گرفته است. استان بورسا از شمال به استان یالوا و دریای مرمره، از جنوب به استان کوتاهیه، از شرق به استان بیله جیک و از شمال شرقی به استان ساکاریا و استان قوجا ایلی محدود می گردد. بر اساس سرشماری سال 2007، بورسا جمعیتی برابر با 2.842.000 نفر دارد که با این مقدار جمعیت به عنوان چهارمین استان پرجمعیت ترکیه شناخته شده است.

بورسا طبیعت زیبا و دل انگیزی دارد، این استان بیشترین تعداد پارک ها و فضای سبز را در میان استان های ترکیه به خود اختصاص داده است و همین موضوع باعث شده تا لقب بورسای سبز سزاوار آن باشد. بورسا یکی از قطب های صنعتی ترکیه است و بسیاری از صنعت های بزرگ کشور ترکیه در این منطقه فعالیت دارند.

مرکز استان بورسا، شهر بورسا است، از دیگر شهرهای استان بورسا می توانیم به اینه گول، مصطفی کمال پاشا و اورخان غازی اشاره کنیم.

کلمه بورسا یا بورسه، از واژه یونانی پروسا وارد فرهنگ ترکیه شده است. در منابع عرب و ایران اسلامی از بورسا به شکل بورصه یادشده است. یکی از ویژگی های اصلی استان بورسا، مراکز خرید متنوع و بازارهای قدیمی آن است. یکی از بازارهای مشهور استان بورسا، بازار مس است، در این خیابان مسگرهای زیادی مشغول به کار هستند و یکی از برترین مکان ها برای خرید مس است.

پیست اسکی اولوداغ، یکی از پیست های مشهور بورسا است که در فصل زمستان گردشگران زیادی را به این استان می کشاند.

منبع: کجارو / کجارو / fa.wikipedia.org
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12734

به "استان بورسا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان بورسا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید