اسماعیلی: هیچ روزنامه و رسانه ای در یک سال اخیر توقیف نشد

به گزارش انوار بلاگ، سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه رویکرد دستگاه قضا در دوره تحول در برخورد با تخلفات مطبوعات به جای رویکرد سخت گیرانه و سزادهی، رویکرد اصلاحی مدارا و اقناعی است، گفت: در یک سال اخیر هیچ روزنامه و رسانه ای از سوی قوه قضاییه توقیف نشده است.

اسماعیلی: هیچ روزنامه و رسانه ای در یک سال اخیر توقیف نشد

به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در سی و یکمین نشست خبری ضمن تبریک ایام و اعیاد به ویژه عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت و میلاد موسی بن جعفر (ع) با اشاره به روز خبرنگار اضافه کرد: روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه را تبریک می گوییم و یاد تمام خبرنگاران شهید خصوصا شهید صارمی و شهید آوینی را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: از خدمات و زحمات جامعه رسانه ای به ویژه خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی که این جمع را همکاران خود می دانیم، قدردانی می کنیم.

اسماعیلی اعلام نمود: امروز جامعه ما از ناحیه دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم بوم با دوگانه تحریم و تحریف روبرو است؛ همانگونه که در حوزه اقتصادی تحریم هستیم، همانگونه شاهد جنگ تمام عیار امپراطوری دشمن با استفاده از ابزار تحریف هم هستیم.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اهمیت حرفه خبرنگاری در جامعه امروز و در روبروه با جنگ رسانه ای آنجا که خبرنگاران با رعایت، امانت، صداقت، شفافیت و امیدآفرینی خنثی کننده تهاجم رسانه ای دشمن هستند بیش از پیش آشکار می شود.

اسماعیلی اظهارداشت: در حوزه داخلی و به ویژه در دوره تحول دستگاه قضایی جلب مشارکت گروه های مختلف مردمی به ویژه گروه های نخبگانی و تاثیرگذار در اولویت واقع شده است و در این برنامه تحولی خبرنگاران در حوزه تبلیغ و ترویج گفتمان عدالت و مبارزه با مظاهر فساد نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر شاهد نمونه های خوبی از گزارشگری فساد بودیم و در این حوزه خبرنگاران چشم و گوش بینوا و شنوایی دستگاه قضایی در یافتن مسائل و آسیب ها به شمار می آیند.

رویکرد قوه قضاییه در رسیدگی به تخلفات مطبوعات

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در هر جامعه ای امکان وقوع اشتباه، تخلف حتی ارتکاب جرم از ناحیه معدود از افراد را محتمل می دانیم و به این نکته توجه داریم که دشمن در هریک از گروه های مذکور عامل نفوذی داشته باشد بنابراین تشکیل پرونده و رسیدگی قضایی اجتناب ناپذیر است.

اسماعیلی اضافه کرد: سیاست دستگاه قضایی در دوران تحول دستگاه قضایی تلاش شده به جای رویکرد سخت گیرانه و سزا دهی، رویکرد اصلاحی مدارا و اقناعی باشد و سرلوحه رسیدگی های قضایی در این حوزه قرار گیرد.

وی اعلام نمود: سیاست اصلی دستگاه قضا این است که اولا رسانه ها و خبرنگاران قانون و مقررات را رعایت کنند و ثانیا با اعمال نظارت های صنفی اگر تخلف و اشتباهی هم انجام شد، رسیدگی شود ثالثا هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد پیش از ورود دستگاه قضا ماموریت های قانونی خود را به نحو شایسته انجام دهند تا نوبت به رسیدگی های قضایی نرسد.

اسماعیلی اضافه کرد: در یک سال اخیر اقدامات موثری در حوزه مطبوعات و رسانه انجام شده است؛ فعال شدن شورای حل اختلاف و شعب ویژه اصحاب رسانه، برگزاری جلسات توجیهی، تعاملی، پیشگیری با مدیران و مسئولان حوزه خبر و صدور بخشنامه قوه قضاییه در زمینه رسیدگی به جرم سیاسی از جمله این اقدامات است.

سخنگوی قوه قضاییه اعلام نمود: توصیه ما این است که جامعه رسانه ای حوزه مسائل امنیتی کشور و خط قرمز های نظام را رعایت کنند و از آن فراتر نروند؛ چاره ای نیست اگر جرمی رخ داد به خصوص در حوزه امنیت، رسیدگی شود و به موضوع ورود کنیم.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5474

به "اسماعیلی: هیچ روزنامه و رسانه ای در یک سال اخیر توقیف نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیلی: هیچ روزنامه و رسانه ای در یک سال اخیر توقیف نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید