افزایش حقوق کارگران، برایشان گران تمام می شود

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران/خوزستان رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه روز به روز شکاف میان دستمزد کارگران و هزینه های زندگی آن ها بیشتر می شود، گفت: افزایش حقوق کارگران در حالی که تورم کنترل نشود، بی فایده است.

افزایش حقوق کارگران، برایشان گران تمام می شود

هوشنگ درویش در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، همین که کارفرما حقوق و مزایای مصوب شده توسط شورای عالی کار را به کارگران بدهد باید خدا را شکر کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط زندگی کارگران روز به روز سخت تر می شود، افزود: راهی جز این نیست که کارگران در شرایط کنونی اقتصاد، این شرایط را بپذیرند.

بسیاری از کارگران چندین ماه حقوق معوق دارند

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان شرح داد: بسیاری از کارخانه ها و بخش های دیگری که به کارگران حقوق می دهند، در پرداخت همین حداقل حقوق و مزایای کارگران مانده اند و بسیاری از آن ها چندین ماه حقوق معوق دارند که باید به کارگران پرداخت کنند.

درویش گفت: با بالا رفتن تورم و به تبع آن افزایش قیمت محصولات در بازار، پرداخت حقوق به موقع به کارگران بسیار سخت شده است و اینکه جایی سر ماه به موقع حقوق کارگران خود را بدهد، بسیار خوب است.

شکاف میان دستمزد و هزینه زندگی کارگران روز به روز بیشتر می شود

وی افزود: اگر کارفرما مصوبه هایی که شورای عالی کار در خصوص حقوق و مزایای کارگران دارد را به موقع پرداخت کند، کارگران می توانند با این حداقل ها روزگار خود را به هر شکلی شده بگذرانند اما شرایط اقتصادی کنونی، نه تنها زندگی را برای کارگران سخت کرده بلکه کارفرمایان نیز با توجه به این شرایط دچار مسائل فراوانی به ویژه در بحث پرداخت به موقع حقوق کارگران هستند.

این فعال کارگری گفت: افزایش قیمت همه محصولات در بازار شرایطی به وجود آورده که روز به روز شکاف میان دستمزد کارگران و هزینه های زندگی آن ها بیشتر و زندگی برای خانواده های کارگری بسیار سخت می شود.

دولت باید تورم را مهار کند

درویش با بیان اینکه دولت باید تورم را مهار کند تا قیمت ها روز به روز افزایش نیابند، افزود: افزایش حقوق کارگران در حالی که تورم کنترل نشود، بی فایده است زیرا با بالا رفتن دستمزد کارگران، قیمت دیگر محصولات نیز بالا می رود و شکافی که میان هزینه های زندگی کارگر و دستمزد او وجود دارد یا بیشتر می شود و یا از بین نمی رود.

وی بیان نمود: مسائل کارگران، ریشه در مسائل اقتصادی دارد و اگر مسائل اقتصادی کشور به صورت ریشه ای حل شود و تورم نیز کنترل شود، کارگران می توانند با همین حقوق و مزایایی که برای آن ها مصوب شده است زندگی کنند.

زندگی همه کارگران زیر خط فقر است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان گفت: با توجه به شرایط قیمت محصولات در بازار، فشار اقتصادی بسیار زیادی روی کارگران است. برای مثال در یک خانواده سه نفره اگر سرپرست خانوار ابتدای ماه 5 میلیون تومان حقوق دریافت کند، زندگی با این حقوق تا آخر ماه بسیار سخت است.

درویش با بیان اینکه همه کارگران زیر خط فقر زندگی می کنند، عنوان کرد: سبد معیشت خانوار کارگری شامل 350 قلم کالا است اما این سبد به 35 قلم کاهش یافته و تنها شامل کالاهای بسیار ضروری مورد نیاز یک خانواده است و حقوق کارگران نیز بر این اساس تنظیم می شود.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5189

به "افزایش حقوق کارگران، برایشان گران تمام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق کارگران، برایشان گران تمام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید