امروز؛ رگبار پراکنده و رعد و برق در 4 استان ، خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها ، خزر و عمان در این روزها مواجند

به گزارش انوار بلاگ، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور طی 5 روز آینده مبنی بر رگبار باران و رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد خاک و مواج بودن دریاهای شمال و جنوب گفت.

امروز؛ رگبار پراکنده و رعد و برق در 4 استان ، خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها ، خزر و عمان در این روزها مواجند

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور بیان کرد که امروز (پنجشنبه ) در شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات شمال هرمزگان و آدینه در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد.

در شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی با خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود.

شنبه ، علاوه بر اینکه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می دهد، با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل ، گیلان، مازندران و بعضی منطقه ها گلستان بارش باران گاهی رعدوبرق و کاهش نسبی دما رخ می دهد.

یکشنبه در غرب گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان بارش ادامه خواهد داشت و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می دهد.

دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و سه شنبه در دامنه های البرز واقع در استان مازندران رگبار پراکنده انتظار می رود.

از روز شنبه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش یافته و به منطقه های از جنوب شرق ، مرکز و دامنه های جنوبی البرز توسعه می یابد که خیزش گردوخاک سبب کاهش دید و کیفیت هوا در بعضی از این منطقه ها خواهد شد.

شرق دریای عمان در 5 روز آینده و دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 18824

به "امروز؛ رگبار پراکنده و رعد و برق در 4 استان ، خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها ، خزر و عمان در این روزها مواجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز؛ رگبار پراکنده و رعد و برق در 4 استان ، خیزش گرد و خاک در برخی منطقه ها ، خزر و عمان در این روزها مواجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید