انحصار مجوز کارگزاری های بورس زیر ذره بین وزارت اقتصاد

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: وزیر اقتصاد دستور آنالیز انحصار مجوز کارگزاری های بورس را به شورای عالی بورس، رئیس سازمان بورس و هیئت مقررات زدایی داده است.

انحصار مجوز کارگزاری های بورس زیر ذره بین وزارت اقتصاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی فیروزی در خصوص آنالیز مجوز کارگزاری های بورسی در هیئت مقررات زدایی، گفت: اخیرا در فضای مجازی موضوع انحصاری بودن مجوز کارگزاری بورسی مطرح شده و حتی قیمت های سرسام آوری برای خرید و فروش آن مطرح می گردد.

رئیس مرکز ملی پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد توضیح داد: یکی از الزامات و ضروریات پرداختن به آنالیز مجوز کارگزاری ها شبهه انحصار است که در این زمینه در هیئت مقررات زدایی هفته پیش رو ورود خواهد نمود و جلسات آن در کمیته های تخصصی آغاز می گردد.

وی تاکید نمود: در نظام بانکی، بانک مرکزی تصمیم می گیرد که چه تعداد بانک و با چه سطحی از کیفیت و نظارت وجود داشته باشد. بنابراین ضرورت دارد در رابطه با کارگزاری ها نظارت و کنترل وجود داشته باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اخیرا پس از مطرح شدن قیمت های گزاف مجوز کارگزاری های در فضای مجازی، وزیر اقتصاد به شورای عالی بورس، رئیس سازمان بورس و هیئت مقررات زدایی مأموریت داده تا در رابطه با این موضوع انحصار مجوز کارگزاری ها اقدام و نتیجه را اعلام نمایند.

فیروزی یادآور شد: قطعاً صدور مجوز یک کارگزاری نیازمند الزامات و شرایط خاص است، اما نباید منجر به ایجاد انحصار گردد. در حال حاضر کار به گونه ای است که اگر شخصی شرایط و اهلیت تاسیس یک کارگزاری را داشته باشد، نیز نمی تواند مجوز تاسیس کارگزاری دریافت کند.

به گزارش فارس، در حال حاضر فقط 108 کارگزاری بورس در کشور فعالیت دارند و مجوز جدید از سوی بورس ارائه نمی گردد، با توجه به اقبال مردم به حضور در بورس، این روزها مردم برای دریافت کد بورسی در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک سرگردانند، حتی شنیده شده مجوز کارگزاری ها 30 تا 90 میلیارد تومان خرید و فروش می گردد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4983

به "انحصار مجوز کارگزاری های بورس زیر ذره بین وزارت اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحصار مجوز کارگزاری های بورس زیر ذره بین وزارت اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید