اوراق بهادار، وثیقه وام خواهند شد

به گزارش انوار بلاگ، مجید عشقی در مراسم رونمایی و افتتاح مرکز داده (دیتاسنتر) بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در سه سال گذشته توسعه زیادی پیدا نموده است گفت: با توجه به اینکه تعداد سهامداران در این بازار تا 50 میلیون نفر افزایش داشته، ارائه خدمات الکترونیکی در این بازار وارد فاز دیگری شده است.

اوراق بهادار، وثیقه وام خواهند شد

به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر اینکه بیش از 95 درصد معاملات به صورت آنلاین به وسیله سهامداران انجام می گردد تاکید نمود: این حجم از توسعه می طلبد که یک مرکز اختصاصی برای ارائه خدمات پایدارو ایمن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: من توصیه می کنم که ارکان زیرمجموعه بازار سرمایه بتواند در این مرکز داده سرور های داشته باشند. بعلاوه از شرکت بورس تقاضا دارم بالاترین سطح خدمات و پروتکل های امنیتی را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه سامانه های معاملاتی در دست کار است گفت: در هفته جاری هم از سامانه های نو نظارتی رونمایی خواهد شد.

عشقی از یک برنامه مفصل برای توثیق اوراق بهادار اطلاع داد و گفت: بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ای تی اف و ... پشتوانه توثیق وام های خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می گردد.

بعلاوه در ادامه مراسم محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به افتتاح دیتا سنتر در این شرکت گفت: این مرکز استاندارد tl3 را دارد، اما طراحی آن بر مبنای tl4 است، دو پست بعد در نقطه مختلف تهران به بورس تهران سرویس می دهند و زمانی که این دو نقطه دچار بحران شوند ژنراتور ها به یاری خواهند آمد.

وی با تاکید بر ایتکه پروتکل های امنیتی در این مرکز براساس استاندارد های روز جهان ترتیب داده شده است گفت: بعلاوه از نرم افزار های به روز به وسیله پیمانکاران استفاده شده است، در آینده نیز از سایتی که پروتکل های امنیتی در بستر دیجیتال داشته باشد رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه هدف بورس تهران سرویس دادن به اهالی بازار سرمایه است گفت: دنبال این هستم که دیتاسنتر به عنوان یک شرکت مجزا به کار خود ادامه دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13493

به "اوراق بهادار، وثیقه وام خواهند شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اوراق بهادار، وثیقه وام خواهند شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوراق بهادار، وثیقه وام خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید