آشنایی کامل با برج CN تورنتو

به گزارش انوار بلاگ، در شهر تورنتوی کانادا، برجی وجود دارد که نماد این شهر به‌شمار می‌رود. این برج که به نام برج سی‌ان شناخته می‌شود، بلندترین برج آزادایستای جهان و نماد بارز شهر تورنتو است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل این برج بپردازیم و شما را با تاریخچه، ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این بنای بی‌نظیر آشنا کنیم.

آشنایی کامل با برج CN تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تاریخچه برج سی‌ان تورنتو

ایده اولیه ساخت برج سی‌ان به سال 1968 باز می‌گردد که شورای شهر تورنتو برای نشان دادن پیشرفت و توسعه این شهر، تصمیم به ساخت یک برج بلند گرفت. پس از بررسی‌های فراوان، طرحی از شرکت مهندسین مشاور گبسون و شرکاء به تصویب رسید.

ساخت این برج در سال 1973 آغاز شد و پس از 40 ماه کار مداوم، در 6 ژوئن 1976 با ارتفاع 553.33 متر افتتاح گردید. هزینه ساخت این برج در آن زمان حدود 63 میلیون دلار بود که البته امروزه ارزش بسیار بیشتری دارد.

برج سی‌ان تورنتو تا 1987 بلندترین برج جهان بود تا اینکه برج سرزمین‌های متروکه در گوانگ‌ژوی چین ارتفاع آن را پشت سر گذاشت. اما همچنان این برج به عنوان بلندترین برج آزادایستای جهان شناخته می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های برج سی‌ان

برج سی‌ان تورنتو دارای ارتفاع 553.33 متر است که شامل 5 بخش اصلی می‌باشد:

  • بخش اول یا پایه به ارتفاع 40 متر که شامل فضاهای تجاری و رستوران است.
  • بخش دوم به ارتفاع 165 متر که شامل فضاهای اداری و مرکز گردشگری می‌باشد.
  • بخش سوم به ارتفاع 106 متر که شامل مرکز مشاهده‌منظره است.
  • بخش چهارم به ارتفاع 165 متر که شامل رستوران چرخان 360 درجه‌ای است.
  • بخش پنجم یا نوک برج به ارتفاع 55 متر که شامل یک آنتن تلویزیونی و رادیویی است.

این برج روی 1500 شمع بتن مسلح به طول 50 متر و عمق 15 متر در زمین کوبیده شده‌ است. وزن کلی برج با احتساب شمع‌های بتنی، حدود 230 هزار تن است.

برج سی‌ان از جنس بتن مسلح ساخته شده و دارای 18 آسانسور است که سریع‌ترین آنها با سرعت 6 متر بر ثانیه، می‌تواند مسافران را در مدت 58 ثانیه به ارتفاع 350 متری برساند.

رنگ مشخص برج سی‌ان، رنگ کاسپین است که در بالای برج روشن‌تر و در پایین تیره‌تر به نظر می‌رسد. این رنگ‌بندی باعث می‌شود برج در آسمان تورنتو محو شود.

یکی از منحصربفردترین ویژگی‌های برج سی‌ان، رستوران چرخان آن در ارتفاع 350 متری است که هر 72 دقیقه یکبار به دور خود می‌چرخد و به مشتریان اجازه می‌دهد تا مناظر 360 درجه‌ای شهر تورنتو را از بالا مشاهده کنند.

جاذبه‌های گردشگری برج سی‌ان

برج سی‌ان تورنتو یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری در کانادا است که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. مهمترین جاذبه‌های توریستی این برج عبارتند از:

1. مرکز مشاهده‌منظره ایگ وشکن

این مرکز در ارتفاع 346 متری برج قرار دارد و یکی از بهترین نقاط برای تماشای مناظر زیبای شهر تورنتو است. شیشه‌های این مرکز به سمت بیرون متمایل هستند و احساس قرار گرفتن در فضای باز را به بازدیدکنندگان القا می‌کنند.

2. رستوران 360 درجه ای

این رستوران در ارتفاع 351 متری قرار دارد و هر 72 دقیقه یکبار به دور خود می‌چرخد. غذا خوردن در این رستوران به همراه دیدن مناظر شگفت‌انگیز شهر تورنتو، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

3. پایه‌نگاری

این مرکز در پایه برج واقع شده و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از نزدیک شمع‌های بتنی پایه برج و همچنین نمایش‌های صوتی و نوری مربوط به مراحل ساخت آن را مشاهده کنند.

4. بام‌نگاری

این بخش در نوک برج واقع شده و اجازه می‌دهد تا از بالاترین نقطه برج، مناظر زیبای اطراف به ویژه دریاچه انتاریو را تماشا کرد.

5. قطار شیشه‌ای

این قطار شیشه‌ای با سرعت بسیار زیاد از امتداد برج بالا می‌رود و مسافران می‌توانند در حین صعود، از مناظر شهر لذت ببرند.

6. شب‌نگاری

در شب‌هایی که برج به رنگ‌های مختلف روشن می‌شود، می‌توان از بهترین نقاط شهر و اطراف برج، زیبایی نورپردازی آن را تماشا کرد.

نکاتی درباره بازدید از برج سی‌ان

در نظر داشتن نکات زیر به هنگام بازدید از برج سی‌ان می‌تواند تجربه‌ای بهتر و راحت‌تر را برای شما رقم بزند:

  • بلیت‌ها را از پیش از طریق سایت رسمی تهیه کنید تا از صف‌های طولانی جلوگیری شود.
  • در روزهای شلوغ و آخر هفته‌ها سعی کنید صبح زودتر بروید تا از شلوغی کمتری برخوردار باشد.
  • برای تماشای منظره بهتر، سعی کنید یک روز آفتابی و صاف بروید تا دید بهتری داشته باشید.
  • دوربین و وسایل عکاسی حتما همراه ببرید تا از مناظر زیبا عکس‌های یادگاری بگیرید.
  • کفش‌های راحت بپوشید تا ساعت‌ها قدم زدن و ایستادن برایتان خسته‌کننده نباشد.
  • در رستوران 360 درجه حتما رزرو میز کنید تا بتوانید از غذا خوردن در ارتفاع و دیدن مناظر لذت ببرید.

نتیجه

در مجموع برج سی‌ان با ارتفاع بیش از 550 متر، نماد شهر تورنتو و یکی از شگفتی‌های مهندسی جهان محسوب می‌شود. این برج مدرن و زیبا که در سال 1976 ساخته شد، هر ساله میلیون‌ها نفر از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جلب می‌کند.

بازدید از برج سی‌ان و صعود به بالاترین نقطه آن و تماشای مناظر بکر شهر تورنتو از بالا، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای هر علاقمند به معماری و گردشگری خواهد بود.

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم شما را با جزئیات و ویژگی‌های این برج مشهور آشنا کنیم و انگیزه سفر به تورنتو و بازدید از این شگفتی مهندسی را در شما ایجاد کرده باشیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما در برنامه سفرتان، یک روز کامل را به بازدید از برج سی‌ان و تجربه نمایش‌ها و جاذبه‌های متنوع آن اختصاص دهید.

انتشار: 24 آبان 1402 بروزرسانی: 24 آبان 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9985

به "آشنایی کامل با برج CN تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کامل با برج CN تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید