برگزاری رای گیری زودهنگام انتخاباتی در فلوریدا، بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست

به گزارش انوار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، رای گیری زودهنگام امروز دوشنبه در ایالت فلوریدا انجام می شود.

برگزاری رای گیری زودهنگام انتخاباتی در فلوریدا، بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ازرویترز، رای گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در فلوریدا در حالی امروز انجام می شود که تا صبح امروز بیش از 28 میلیون نفر در راگیری های زودهنگام در ایالت های مختلف آمریکا شرکت کرده اند.

فلوریدا ایالتی کلیدی است که ترامپ باید در آن پیروز شود چرا که ترامپ در صورت شکست در این ایالت شانس خود را برای پیروزی در انتخابات تا حدودی از دست خواهد داد.

نظرسنجی های انتخاباتی نتایج متفاوتی را در خصوص شانس هر یک از دو نامزد در این ایالت نمایش داده اند به طوری که نظرسنجی هیل و مؤسسه HarrisX در فلوریدا از رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن حکایت داشته و میزان آرای این دو نامزد را 48 درصد نشان می دهد.

اما نظرسنجی مؤسسه های Mason-Dixon میزان حمایت از بایدن را در فلوریدا 48 درصد و درصد آرای ترامپ را 45 درصد نشان می دهد.

رأی دهندگان در ایالات متحده طبق قوانین انتخاباتی می توانند در یک دوره تعیین اقدام به رأی دادن زود هنگام کنند که این دوره در ایالت های مختلف متفاوت است

ترامپ: بایدن نمی تواند پیروز انتخابات شود

رئیس جمهور آمریکا در ادامه جنگ قدرت با هدف کسب آرای بیشتر در انتخابات 2020 اظهار داشت: بایدن نمی تواند پیروز انتخابات شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی توئیتری با هدف کسب آرای بیشتر در انتخابات سوم نوامبر 2020 باز هم رقیب انتخاباتی خود را مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه جنگ قدرت با رقیب دموکرات خود ادامه داد: لپ تاپ هانتر بایدن (پسر جو بایدن) فاجعه ای برای کل خانواده بایدن مخصوصا برای پدرش جو است.

وی دراین خصوص اضافه کرد: اکنون این یک واقعیت ثابت شده است و کسی نمی تواند آن را انکار کند که تمام این اطلاعات واقعی است. این امر باعث می شود تا جو بایدن که با 10 درصد (در نظرسنجی ها) یا 50 درصد (پیش است)، نتواند هرگز به سمت ریاست جمهوری برسد.

اصرار ترامپ بر زنده بودن بن لادن، در انتخابات کمکی به او نمی کند

کارشناس مسائل امنیت ملی در مؤسسه امریکن اِنترپرایز در پاسخ به تشکیک رئیس جمهور آمریکا درباره مرگ بن لادن اظهار داشت: اصرار ترامپ بر زنده بودن اسامه بن لادن، در انتخابات کمکی به او نمی کند.

نشریه وابسته به کنگره آمریکا (هیل) در گزارشی اظهار داشت: دونالد ترامپ بر تصمیم خود مبنی بر بازنشر یکی از توئیت هایش در خصوص نظریه توطئه دال بر زنده بودن اسامه بن لادن اصرار دارد؛ اقدامی که خودداری ارتشیان این کشور از رأی دادن به وی در انتخابات سوم نوامبر را در پی خواهد داشت.

نشریه هیل در این باره به نقل از گرِی اشمیت (Gary Schmitt) کارشناس مسائل امنیت ملی در مؤسسه امریکن اِنترپرایز اظهار داشت: اصرار ترامپ مبنی بر اینکه خبر کشته شدن بن لادن جعلی است و بدل وی به قتل رسیده است؛ قطعاً به او در انتخابات کمکی نخواهد کرد.

کارشناس مسائل امنیت ملی در این باره ادامه داد: به نظر می رسد رئیس جمهور این طور فرض می کند که نظامیان فریب خورده اند. چنین کاری کمکی نخواهد کرد.

بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست

رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا با شدت در فضایی پرتنش ادامه دارد. نظرسنجی ها بایدن را پیشتاز نشان می دهند، اما پیروزی او قطعی نیست. هواداران متعصب ترامپ به چیزی جز پیروزی او راضی نیستند.

به گزارش دویچه وله، کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضایی پرتنش به مرحله نهائی رسیده است. با این که دو هفته به انتخابات در سوم نوامبر باقی مانده است، بسیاری از شهروندان با شتابی بی سابقه رأی داده اند.

بنا به گزارش یک بنیاد پژوهشی در دانشگاه فلوریدا تا به امروز حدود 7 / 27 میلیون نفر برگه های انتخاباتی را پر کرده و رأی خود را تحویل داده اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، شامگاه یکشنبه در یکی از آخرین کارزارهای خود در ایالت کارولاینای شمالی بار دیگر از هواداران خود خواست، منتظر نمانند و هرچه زودتر در انتخابات شرکت کنند.

بایدن یک بار دیگر از رویکرد و عملکرد دونالد ترامپ برای مقابله با پاندمی کرونا انتقاد کرد. در برابر ادعای ترامپ که آخر هفته گفته بود، موج پاندمی فرو نشسته است، بایدن رئیس جمهور را به فریب و دروغ متهم کرد.

ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی در کارسن سیتی (نوادا) از این که به توصیه های دانشمندان توجه نشان نداده، دفاع کرد. او گفت چنانچه به حرف کارشناسان توجه کرده بود، اکنون کشور در افسردگی کامل فرو رفته بود. او مدعی شد که اکنون آمریکا در اوج شور و شادی است. این درحالی ست که ویروس کرونا همچنان بیرحمانه در ایالات متحده قربانی می گیرد.

آمار نشان می دهد که پاندمی در آمریکا از کنترل خارج شده است. تا به امروز بیش از هشت میلیون نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و حدود 220 هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید 19 جان سپرده اند.

بایدن پیشتاز در نظرسنجی ها

بیشتر نظرسنجی ها حاکی از بالا بودن شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات هستند. حتی برخی از تحلیلگران از یک پیروزی قاطع برای او سخن می گویند.

با وجود این خوش بینی، دموکرات ها که بدبیاری سال 2016 را تجربه کرده اند، از پیروزی خیلی مطمئن نیستند. در آن سال نظرسنجی ها آرای هیلاری کلینتون را در ایالت های پنسیلوانیا و میشیگان و ویسکانسن بین سه تا بالای پنج درصد جلوتر از دونالد ترامپ ارزیابی کرده بودند.

همین خوش بینی باعث شد که کلینتون به سه ایالت یادشده توجه کافی نکند؛ در برابر ترامپ از فرصت استفاده کرد و در هر سه ایالت آرای بیشتری آورد. بر همین اساس است که او امروز نیز نظرسنجی ها را قلابی می خواند.

برخی از تحلیلگران بیش از انتخابات به شرایط پس از انتخابات توجه دارند و به فضای تنش آلود در میان هواداران ترامپ توجه می دهند که مایل هستند او را به هر قیمتی رئیس جمهور آینده ببینند.

به گزارش اشپیگل این روزها برخی از هواداران متعصب ترامپ گروه های مسلح تشکیل می دهند و آشکارا از بروز جنگ داخلی، در صورت شکست ترامپ، سخن می گویند.

مقام اسبق دولت کلمبیا: امیدوارم ترامپ کاخ سفید را ترک کند

مقام سابق دولت کلمبیا، کشور هم پیمان آمریکا در گزارشی نوشت: حضور دوباره ترامپ در کرسی ریاست جمهوری، نه تنها فاجعه ای برای این کشور بلکه برای جهان بوده و من امیدوارم او به زودی کاخ سفید را ترک کند.

روزنامه ال تیمپو (El Tiempo) پر تیراژترین نشریه کلمبیا در گزارشی با تیتر حضور بیشتر ترامپ، نه! به قلم مائوریسیو بارگاس لینارس (Mauricio Vargas Linares) ستون نویس و تحلیلگر و نویسنده برجسته کلمبیایی و وزیر اسبق وزارت ارتباطات این کشور (1991- 1992) نوشت: در حالی که شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده و بازار نظرسنجیها از پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات از رقیبش دونالد ترامپ جمهوری خواه هر روز داغ تر می شود، باید دید انتخاب آمریکاییها، ترامپ بی فکر و انکار کننده خواهد بود یا بایدن کمی متعادل تر؛ اما به راستی حضور چهار سال بیشتر ترامپ در کرسی ریاست جمهوری آمریکا نه تنها به معنای فاجعه برای این کشور، بلکه برای سیاره زمین است.

به گفته بارگاس، از آنجا که ترامپ با نادیده انگاشتن تغییرات آب و هوایی و لغو محدودیت های مربوط به فعالیت های آلاینده، تولیدکننده 15 درصد گازهای سمی در اتمسفر است، در نتیجه وجودش حتی برای کره زمین مضر است. ترامپ نژادپرست حتی از به کارگیری سلاح گرم برای سرکوب معترضین به خشونت های پلیس علیه سیاهپوستان هراسی ندارد.

این تحلیلگر کلمبیایی همچنین در انتقاد از موضع گیری های تنش آفرین واشنگتن در قبال پکن نوشت: ترامپ، دشمن تجارت آزاد، در حالی جنگ تجاری با چین را آغاز کرده که دامنه تهدید آن، اقتصاد جهانی را نشانه گرفته است.

بارگاس در ادامه انتقادهای شدید خود از ترامپ نوشت: این رئیس جمهوری با ترفندهای فرار مالیاتی حتی مقام های رسمی کشور خود را فریب داده و در نهایت اینکه مدیریت وحشتناک او در مقابله با گسترش کووید-19، بیش از 220 هزار آمریکایی را به کام مرگ فرستاده و نام آمریکا را در صدر کشورهای جهان در مقایسه موارد فوت به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت قرار داده است.

در ادامه این مطلب آمده است: ترامپ بی کفایت است؛ او وعده داد آمریکا را به دوران عظمت خود بازگرداند اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، خلاف وعده او است. ترامپ در مقابل گسترش نفوذ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ناتوان بوده و دولت های مغضوب واشنگتن در ونزوئلا و کوبا همچنان پر قدرت به حیات خود ادامه می دهند و ترامپ حتی نتوانست ذره ای آن ها را متزلزل کند. از طرفی، برنامه های هسته ای کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون بدون کوچکترین اعتنایی به تهدیدات واشنگتن همچنان ادامه دارد.

ترامپ: سندرز باید نامزد دموکرات ها می شد

رئیس جمهور آمریکا گفت که انتظار داشت سناتور دموکرات ورمونت به جای جو بایدن در انتخابات با او رقابت می کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی انتخاباتی کارولینای شمالی به هواداران خود گفت جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق نباید نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شد.

ترامپ گفت برنی سندرز، سناتور دموکرات ورمونت کسی بود که انتظار داشت در ماه نوامبر با او رقابت کند. وی همچنین ادعا کرد تقسیم رای سناتور الیزابت وارن، دیگر نامزد دموکرات برای سندرز بوده است.

سندرز یکی از گزینه های دموکرات ها برای انتخابات بود که در نهایت به نفع جو بایدن کنار کشید. او از منتقدان سر سخت ترامپ است و بار ها رئیس جمهور آمریکا را برای عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی هدف انتقاد قرار داده است. او معتقد است ترامپ هیچگاه حاضر به پذیرش نتایج انتخابات سراسری نخواهد شد.

دردسر دیگری برای بایدن رقم خورد

یکی از قانونگذاران اوکراینی مدعی شد که دومین لپ تاپ متعلق به پسر جو بایدن حاوی اطلاعات تماس های تجاری او، توسط نیروهای پلیس این کشور کشف شد که این مشکل دیگری برای کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا محسوب می شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، آندری درکاچ، قانونگذار اوکراینی در پستی در فیسبوک نوشت که این دومین لپ تاپ متعلق به هانتر بایدن، پسر جو بایدن، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات آمریکاست که حاوی تماس های کاری پسر بایدن است و این لپ تاپ به نیروهای اجرای قانون اوکراین سپرده شده است.

وی همچنین نوشته است: اینها آخرین شواهد یا آخرین لپ تاپ نیستند. این دومین لپ تاپ حاوی شواهدی از فساد هستند و به بایدن و پسرش مربوط می شوند.

اخیرا، روزنامه نیویورک پست ایمیل ها و تصاویری را منتشر کرد و مدعی شد که اینها در لپ تاپی متعلق به هانتر بایدن بوده است.

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که منابع خارجی ایمیل های هانتر بایدن را که نخستین بار هفته گذشته منتشر شد، ارائه نکردند و این لپ تاپ که حاوی پیام ها و تصاویر شخصی هستند از یک تعمیرگاه در ایالت دلاور دزدیده شد و صاحب مغازه با وکیل جولیانی تماس گرفت.

هارد درایو این لپ تاپ از سوی شخص ثالثی از صاحب این تعمیرگاه در ژانویه به دست آمد و سپس برای جولیانی ارسال شد. به نظر می رسد که جولیانی برای چندین ماه این اطلاعات را نگه داشته و درست چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آنها را به نیویورک پست داده است.

کارزار انتخاباتی جو بایدن و وکیل هانتر بایدن گفته اند که آنها سابقه ای از برگزاری چنین جلسه ای ندارند. آنها به صحت ایمیل ها نپرداخته اند

.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6440

به "برگزاری رای گیری زودهنگام انتخاباتی در فلوریدا، بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رای گیری زودهنگام انتخاباتی در فلوریدا، بایدن پیشتاز است اما پیروزی او قطعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید