تخت های نقاهتگاهی در 8 شهرستان خراسان رضوی

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به سیاست های استاندار خراسان رضوی به زودی در هشت شهرستان استان تخت های نقاهتگاهی ایجاد می شوند.

تخت های نقاهتگاهی در 8 شهرستان خراسان رضوی

محمد صادق براتی در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگاهی بیماران کرونا در کاشمر به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سیاست های استاندار خراسان رضوی به زودی در هشت شهرستان استان تخت های نقاهتگاهی ایجاد می شوند. در این مراکز افرادی که مشکلاتی دارند و در منازل مسکونی شان امکانات و شرایط مجزا برای خود قرنطینگی ندارند، بستری می شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده هایشان بازگردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: بیماران مبتلا به کرونا که بعد از طی مدت درمان از بیمارستان مرخص می شوند و هنوز باید چند روزی را در قرنطینه باشند و یا افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند از دیگر کسانی خواهند بود که دوران نقاهت خود را در این مراکز خواهند گذراند.

وی اظهار داشت: اگر چه در ابتدا ظرفیت اعلام شده به خراسان رضوی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی بیماری کرونا از طرف ستاد ملی کرونا یک هزار تخت بود، ولی با توجه به ظرفیت این استان از نظر سفر زائر و مسافر این میزان به 25 هزار تخت افزایش یافت.

براتی یادآور شد: از این تعداد، 20 هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت در هشت شهرستان دیگر استان در نظر گرفته شده است، اگرچه در سایر شهرستان ها نیز مقدماتی فراهم شده و مراکز نقاهتگاهی پیش بینی شده اما چون در آن شهرستان ها بحران زیادی نداریم، همین هشت شهرستان به گونه ای تعریف شده اند که مشخص آن شهرها در زمان بحران باشند و از این طریق کمک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اقامت در این نقاهتگاه ها کاملا رایگان و بدون هیچ هزینه ای خواهد بود، گفت: اگر شرایط بحرانی شود و بیمارستان ها و مراکز درمانی پاسخگو نباشند این مراکز به عنوان مراکز قرنطینه و نقاهتگاهی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه اقدامات اجرا شده در شهرستان کاشمر برای پیشگیری از ویروس کرونا را بسیار مطلوب ارزیابی نمود و مطرح کرد: خوشبختانه در همان ابتدا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات و کنترل های خوبی در شهرستان کاشمر صورت گرفت، در صورتی که اگر توجهی نمی شد شرایط کنونی بسیار بدتر می بود، هرچند اکنون نیز شرایط این استان و شهرستان ها به هیچ عنوان مناسب نیست. بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا خراسان رضوی جزء هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری کرونا است.

براتی مطرح کرد: برای جبران خسارت هایی که به صنعت گردشگری استان وارد شده است دو برنامه را دنبال می کنیم، مسئولان حوزه گردشگری موظف شده اند؛ برنامه ها و تدابیر لازم را برای دوران بعد از شیوع ویروس کرونا و یا اکنون که درگیر این ویروس هستیم، اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: هرچند خراسان رضوی استان زائرپذیری است و در سال های گذشته پذیرای میلیون ها نفر در ایام نوروز و روزهای انتهای سال بوده است، اما امسال این موقعیت را از دست داده ایم و خسارت وارده جبران نخواهد شد، ولی با این وجود از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواسته شده جشنواره هایی را در برنامه های خود پیش بینی کنند تا بخشی از خسارت هایی که به همه حوزه ها وارد شده، جبران شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در انتها افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز زیارتی و بقاع متبرکه شاخص و غیر شاخص در سطح شهرستان های استان خراسان رضوی تعطیل بودند و تا اطلاع ثانوی نیز هیچ یک از این مراکز اجازه فعالیت نخواهند داشت.

ایجاد دو مرکز نقاهتگاهی در کاشمر

در این بازدید فرماندار کاشمر از ایجاد دو مرکز با 60 تخت نقاهتگاهی خبر داد و گفت: ارائه تمامی خدمات در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان ها معرفی می شوند و یا افرادی که علائم کرونا دارند، رایگان است.

مسلم ساقی با تقدیر از زحمات و تلاش های حوزه بهداشت و درمان شهرستان افزود: در دو مرکزی که امروز مورد بازدید معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی قرار گرفت، امکانات، فضا و تجهیزاتی که در هر کدام از سوئیت ها و اتاق ها استفاده شده مورد تائید قرار گرفته است و مسئله ای در این خصوص نداریم.

وی اظهار داشت: برای اینکه مسئله ای از نظر انتقال بیماری به وجود نیاید، مراکز در نظر گرفته شده برای ایجاد نقاهتگاه با تراکم جمعیت همراه نیست، خوشبختانه خیران، مشارکت بسیار خوبی در ضد عفونی کردن معابر عمومی و تامین اقلام مورد نیاز بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا داشته اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در این سفر یک روزه ضمن بازدید از نحوه فعالیت ایستگاه ایست و بازرسی در مبادی ورودی به کاشمر از سمت سه راهی شادمهر، از نقاهتگاه های شهرهای کاشمر، بجستان و گناباد نیز بازدید نمود.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3790

به "تخت های نقاهتگاهی در 8 شهرستان خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت های نقاهتگاهی در 8 شهرستان خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید