جلد دوم کتاب بیست قطعه برای دف منتشر شد

به گزارش انوار بلاگ، حمید رضا نصیری فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در قزوین گفت: جلد دوم کتاب بیست قطعه برای دف با هدف ارتقای سطح و خلاقیت نوازندگان منتشر و در دسترس علاقه مندان سرتاسر کشور نهاده شد.

جلد دوم کتاب بیست قطعه برای دف منتشر شد

مولف کتاب بیست قطعه برای دف با اشاره به ایده انتشار این کتاب گفت: ایده پیدایش مجموعه سه جلدی بیست قطعه برای دف، در واقع اولین آلبوم تکنوازی مستقل من به نام بامداد بود. این آلبوم در سال 1399 به وسیله نشر خورشید منتشر و پخش شد؛ و در سال 1400 نیز نت نگاری 20 قطعه از همان آلبوم به عنوان جلد اول کتاب بیست قطعه برای دف، منتشر شد.

حمید رضا نصیری فرد بیان نمود: بسیار خرسندم که جلد دوم این مجموعه در واپسین روزهای سال گذشته به وسیله نشر آوای مهربانی به انتشار رسید؛ هرچند که تالیف و نشر کتاب، مخصوصا کتب موسیقی و علی الخصوص کتاب های تخصصی مانند بیست قطعه برای دف، در شرایط موجود کاملا بدون توجیه بوده و ضرری صد درصدی در پی خواهد داشت؛ اما به قول حضرت سعدیدانند عاقلان که مجانین عشق را / پروای قول ناصح و پند ادیب نیست.

وی اضافه کرد: فلسفه کتاب های بیست قطعه برای دف از ابتدا بر آموزش نبوده است. هرچند که بسیاری از این قطعات را قبل از انتشار در قالب جزوه ای به هنرجویان دوره عالی خود تدریس می کردم؛ اما این قطعات اصولا برای نوازندگان و هنرجویانی مناسب است که ساز دف را به خوبی فرا گرفته باشند و حال با نواختن این قطعات به افزایش و تقویت خلاقیت و تکنیک خود، اهتمام ورزند.

نصیری فرد تسلط بر تکنیک هایی مانند درّاب، انواع ریزها، انواع حلقه ها و بعلاوه آگاهی بر مواردی مانند Duplet Quadruplet, Triplet و ... را شرط ورود به این مجموعه دانست و عنوان نمود: اساسا چرایی تالیف چنین مجموعه ای از جانب من، بیشتر کمبود کتاب های قطعه محور برای مخاطبین در سطح عالی بوده است. بیشتر کتاب های موجود در بازار اغلب به آموزش از ابتدا پرداخته اند و حتی بخش های پیشرفته تر آن ها نیز صرفا چیدمانی آموزشی داشته اند. در صورتیکه یکی دیگر از دلایل تالیف این کتاب نشان دادن نمونه هایی است که اصطلاحا بُعد داستان سرایی را برای ساختن یک قطعه تکنوازی دف نشان دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 17964

به "جلد دوم کتاب بیست قطعه برای دف منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلد دوم کتاب بیست قطعه برای دف منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید