حواستان به عاملی که بدنتان را در مقابل کرونا ضعیف می کند، باشد!

به گزارش انوار بلاگ، در دوره همه گیری کرونا باید خود را گرم نگه داشته و در معرض سرما قرار نداد چون سرما می تواند سیستم ایمنی انسان را مختل کرده و باعث رخنه ویروس کرونا به بدن شود.

حواستان به عاملی که بدنتان را در مقابل کرونا ضعیف می کند، باشد!

ناتالیا پشنیچنایا معاون امور کلینیکی و تحلیلی مرکز مطالعات اپیدمیولوژیک سازمان نظارت بهداشتی روسیه ضمن تاکید بر این مطلب گفت: وظیفه ما در حال حاضر رعایت کلیه اقدامات پیشگیرانه و توصیه شده توسط سازمان های بهداشتی است و ضرورت دارد که ماسک زدن، نظافت دست ها و فاصله اجتماعی رعایت شود و همچنین سعی شود که بدن بیش از حد در معرض سرما قرار نگرفته و سرد نشود.

ناتالیا پشنیچنایا تاکید کرد: هر گونه پیش بینی درباره افزایش یا کاهش تعداد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا برآورد است زیرا این، ویروس جدیدی است که هنوز به طور کامل مطالعه نشده است.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (2019) در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما مدتی بعد کارشناسان سلامت به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کروناویروس هاست. اکنون با گذشت چندین ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته هرچند این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده و از مردم خواسته شده که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و با حفظ فاصله خود از دیگران، بیشتر از 1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلودرد، سرفه، درد عضلات، آبریزش بینی و سردرد است و برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می شوند. با این حال آنچه باعث نگرانی می شود این است که ویروس در بدن فرد عامل بروز ذات الریه شود که در این صورت بیماری شدت یافته و حتی ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6226

به "حواستان به عاملی که بدنتان را در مقابل کرونا ضعیف می کند، باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواستان به عاملی که بدنتان را در مقابل کرونا ضعیف می کند، باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید