حکمتیار در پاکستان نسبت به جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

به گزارش انوار بلاگ، رهبر حزب اسلامی افغانستان درحالی که به ارتکاب جنایات جنگی متهم است در سفر به پاکستان نسبت به بروز جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد.

حکمتیار در پاکستان نسبت به جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در موسسه مطالعات سیاسی در اسلام آباد نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد.

به گزارش دیلی تایمز، حکمتیار در این نشست گفت: مسئله اصلی مذاکرات صلح باید این باشد که به جای این حکومت یک حکومت دیگر بیاید تا قابل قبول افغان ها باشد، مستقل باشد؛ دست نشانده نبوده و تحمیل شده از سوی خارجی ها نباشد.

وی اضافه نمود که دولت آینده افغانستان باید با توجه به عقاید و سنت های مردم افغانستان و بدون هیچگونه دخالت خارجی تشکیل شود و هشدار داد که در غیراینصورت کشور به جنگ داخلی کشیده می شود.

حکمتیار در حالی به دعوت رسمی دولت پاکستان به اسلام آباد سفر کرده و با نخست وزیر، رئیس جمهور، وزیر خارجه، رئیس مجلس، رئیس سنا و برخی دیگر از مقامات بلندپایه پاکستانی دیدار نمود که هیچ سمت رسمی در دولت افغانستان ندارد.

رهبر حزب اسلامی که دولت افغانستان را دست نشانده می داند اردیبهشت ماه سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان پس از توافق صلح با حکومت وحدت ملی به کابل آمد و توسط اشرف غنی بخاطر جنایات جنگی که مرتکب شده بود مورد عفو قرار گرفت.

عفو جنایات جنگی حکمتیار واکنش های گسترده ای را در پی داشت و دیدبان حقوق بشر این اقدام را توهین به قربانیان این جنایات ها خواند.

رهبر حزب اسلامی به دلیل جنایت های جنگی که در افغانستان مرتکب شده به قصاب کابل مشهور است و به دلیل حمایتش از گروه تروریستی داعش و نیز تلاش برای تفرقه های مذهبی چهره منفی در افغانستان دارد.

شیرالله جبارخیل کارشناس افغان نیز با پرسش برانگیز خواندن این اظهارات حکمتیار به رادیو آزادی گفت: او از طرف دیگران تحریک می شود، از طرف دیگران تامین می شود و از طرف دیگران برایش گفته می شود که چه بگوید؛ این سخنان او نیست بلکه سخنان سازمان اطلاعات ارتش پاکستان است، اصلاً سفر او به پاکستان برای افغان ها سوال برانگیز است.

.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6494

به "حکمتیار در پاکستان نسبت به جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمتیار در پاکستان نسبت به جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید