خروج سهامدار ایرانسل از بازار خاورمیانه

به گزارش انوار بلاگ، شرکت MTN آفریقای جنوبی میخواهد از بازار خاورمیانه خارج شده و در بازار آفریقا متمرکز گردد.

خروج سهامدار ایرانسل از بازار خاورمیانه

به گزارش خبرنگاران، راب شوتر، مدیرعامل شرکت MTN که بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقاست، بیان کرد فضای خاورمیانه پیچیده تر شده و این منطقه سهم کمتری در درآمدهای این گروه پیدا نموده است.

این اپراتور آفریقای جنوبی به فعالیت در بازارهای پرریسکی که این شرکت را با مسائل حقوقی، مسائل سیاسی غیرقابل پیش بینی و موانع رگولاتوری روبرو می کرد، عادت نموده اما مسئله اصلی که به پیچیدگی فعالیت در این بازارها اضافه شده، اقتصاد کسب و کار است.

به گفته مدیرعامل MTN، این بازارها به دلیل کاهش ارزش ارز سهم کوچکتری در کسب و کار این شرکت پیدا نموده اند اما ممکن است در دست شرکت دیگری قابل توجه به نظر برسند.

خروج شرکت MTN از خاورمیانه تدریجی انجام خواهد گرفت و در ابتدا زیرمجموعه های این شرکت در یمن، افغانستان و سوریه به فروش گذاشته خواهند شد. این بازارها تنها حدود چهار درصد در درآمد ناخالص MTN سهم داشته اند. مذاکرات برای فروش سهم 75 درصدی در MTN سوریه پیشرفت نموده است.

این شرکت در میان مدت سهم 49 درصدی خود در MTN ایرانسل که یکی از بزرگترین بازارهایش بوده است را خواهد فروخت. این فروش سه تا پنج سال طول خواهد کشید بنابراین یک فرایند فوری نخواهد بود. با خروج از خاورمیانه، 17 بازار در آفریقا برای شرکت MTN خواهد ماند.

شرکت MTN به دنبال فروش بعضی از داراییهایی به منظور کاهش بدهی بوده است و تا به امروز 15 میلیارد راند معادل 867 میلیون دلار تهیه نموده و به دنبال تهیه 25 میلیارد راند دیگر ظرف سه تا پنج سال آینده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، درآمد این شرکت به ازای هر سهم در مدت شش ماه منتهی به ژوئن 121 درصد رشد کرد و به 4.30 راند رسید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5387

به "خروج سهامدار ایرانسل از بازار خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج سهامدار ایرانسل از بازار خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید