راه های افزایش خودباوری و دستیابی به موفقیت

به گزارش انوار بلاگ، خودباوری کلید موفقیت و پیروزی در زندگی است. بنابراین باید آن را تقویت کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. به بیان دیگر موفقیت نیازمند این است که 110 درصد و هر روز 25 ساعت به خودتان اعتماد کنید. برای برخی، این باور به طور طبیعی به وجود می آید، اما برخی دیگر این حس را ندارند. نگران نباشید با راهکارهایی ساده می توانید به خودباوری برسید. در این مطلب راه های افزایش خودباوری را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

راه های افزایش خودباوری و دستیابی به موفقیت

راه های افزایش خودباوری

1. ابتدا در ذهن خود برنده باشید

ممکن است به طور طبیعی حس خودباوری را داشته باشد، اما موانعی در زندگی وجود دارند که می توانند این حس را تخریب نمایند. برای جلوگیری از تاثیرات منفی این موانع، باید دیدگاهی کاملا شفاف و روشن در خصوص آنچه از نظر شما پیروزیت و پیروزی است، داشته باشید. برای مثال شاید کم کردن 30 کیلو وزن، فراوری یک محصول جدید و غیره برای شما پیروزیت محسوب شوند. این فرایند برنده شدن در ذهن شجاعت شما را برای غلبه بر چالش های زندگی افزایش می دهد.

راه های افزایش خودباوری - برنده بودن در ذهن

2. علت بی اعتمادی موقت به خود را بیابید

هر روز صادقانه نقاط قوت، محدودیت ها و واقعیت های شرایط خود را مورد آنالیز قرار دهید. برخی روزها خودباوری در شما کاهش پیدا می نماید. نگران نباشید این طبیعی است، اما اگر بتوانید ریشه این بی اعتمادی موقتی را کشف کنید، متوجه خواهید شد که کدام جنبه زندگی احتیاج به پیشرفت و تغییر دارید. این پیشرفت و تغییر می تواند شامل تغییر در استراتژی، استخدام فردی با استعداد برای کسب و کارتان، جمع آوری یا بازبینی اطلاعات و غیره گردد. به طور کلی باید برای غلبه بر بی اعتمادی موقت حرکت جسورانه ای به جلو و به سوی پیروزیت بردارید.

3. به اعتقادات خود خوش بین باشید

عجیب است اما ما اغلب به عقاید شخص ثالثی برای باور خواسته های مان در زندگی احتیاج داریم، اما در واقع به تایید دیگران احتیاجی نیست. بهترین کارآفرینان بارها گفته اند که افراد زیادی آن ها را دیوانه خطاب نموده اند و به آنها تاکید نموده اند که باید واقع بینانه رفتار نمایند. فشارهای اجتماعی همواره در اطراف ما وجود دارد، اما با خوش بین بودن می توان به این فشارها غلبه کرد و به خودباوری رسید.

4. اشتیاق داشته باشید

شکست پلی برای پیروزی است، این جمله را بارها شنیده ایم و کاملا درست است. ما از تجربه ها درس می گیریم و به اعتقادات و باورهای بی نظیر می رسیم. اگرچه شکست بخشی از دستیابی به پیروزیت است، اما در روزهای اولیه بعد از شکست معمولا بسیار آشفته خواهید بود. در این موقعیت بسیار مهم است که اشتیاق خود را از دست ندهیم. کمی که آرام شدید به تجزیه و تحلیل بپردازید تا بیابید که چه چیزی باعث اشتباه شده است و چگونه می توانید بهتر عمل کنید؟ این تجزیه و تحلیل ها خودباوری را در وجود شما تقویت می نماید.

راه های افزایش خودباوری - اشتیاق رسیدن به هدف

5. معکوس فکر کنید

به پروژه ها چه در محیط کار و چه در زندگی به شکل یک وظیفه نگاه کنید. به خود بگویید این پروژه برای من طراحی شده است، بنابراین هیچ گزینه ای جز انجام آن وجود ندارد. اگر واقعا مراقب باشید، این نیمی از نبرد است. اگر از شما خواسته شده است که با جان و دل کار کنید وظیفه خود را به خوبی انجام دهید، طوری که انگار انتخابی دیگری ندارید. به این ترتیب برعکس دیگران فکر نموده اید و خود را به پیروزیت نزدیک ساخته اید. پیروزیت ها هر چند کوچک به شما در رسیدن به خودباوری یاری می نمایند.

6. صلاحیت ها را افزایش دهید

راه های افزایش خودباوری افزایش صلاحیت ها و مهارت ها است. پیف ریچاردسون (بازیکن بسکتبال در لیگ NBA) می گوید: صلاحیت های شما اعتماد به نفس شماست. یکی از مسائل سیستم مدرسه این است که در آنجا به ما هیچ مهارت عملی نمی آموزند، بنابراین ما فاقد اعتماد به نفس هستیم. بنابراین سعی می کنیم به طور مصنوعی اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم و با اطمینان عمل کنیم، اما مغز گول نخواهد خورد. مغز باید احساس صلاحیت کند تا نتیجه بی نظیر اعتماد به نفس حاصل گردد. بنابراین برای افزایش اعتماد به نفس صلاحیت های خود را افزایش دهید برای این منظور مهارت های عملی خود را تقویت کنید. به علاوه می توانید ورزش هایی مانند جیو جیتسو را یادبگیرید و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همه این تمرین ها در افزایش خودباوری برای افراد موثر واقع می گردد.

7. به توانایی های خاص خود افتخار کنید

تمام افراد قطعا یک توانایی فوق العاده دارند. برای کشف توانایی های خاص خودتان تمام پیروزی هایی که تا به امروز داشتید را بنویسید و آن ها را روی دیوار بچسبانید. هر آنچه را که در خود می بینید، جمع آوری و یادداشت کنید. 5 تا 10 دستاورد مهم را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود قرار دهید. هر صبح به خودتان نگاه کنید و به یاد داشته باشید که چرا خاص هستید، شما صلاحیت های خاصی دارید که این صلاحیت ها برای هر فرد به آسانی به دست نمی آید. این صلاحیت ها خودباوری را در شما افزایش می دهد.

راه های افزایش خودباوری - توانایی های خاص خود را بیابید

8. بر موارد مثبت تمرکز کنید

هیچ کس همانند شما نیست و این قدرت شماست. اگر خودتان را باور نکنید، چه کسی شما را باور خواهد نمود؟ خودباوری مسری است. مردم تمایل دارند در اطراف افرادی که اعتماد به نفس بیشتری دارند و برای زندگی هدف گذاری نموده اند، قرار داشته باشند. از شکست های خود ناامید نشوید، درس ها را یاد بگیرید. از آن ها به عنوان امتحان و یا تمرینی برای سرافرازی خود در زندگی بهره ببرید و درست مانند یک کارمند با کارایی بالا، پیروزیت هایتان را لیست کنید و برای آن جشن بگیرید. به این ترتیب خودباوری را در خود تقویت نموده اید.

راه های افزایش خودباوری - تمرکز بر موارد مثبت

9. شکست ها یک سود هستند

شکست را به عنوان یک سود، نه زیان در نظر بگیرید. شکست ها به شما می آموزند که در چه زمینه هایی می توانید پیروز شوید. به علاوه مرور آنها به شما یادآوری خواهند کرد که برای پیروزیت در زمینه ای که در آن تخصص دارید فعالیت کنید. شایستگی اصلی شما به علاقه مندی های شما بستگی دارد، موضوعاتی که شما می دانید و به آن عشق می ورزید.

10. روی هدف خود تمرکز کنید

اگر به ذهن مسلط نشوید، ذهن به شما مسلط خواهد شد، در این صورت هدف شما دچار اختلال می گردد. در رابطه با هدفی که دارید، چشم تان را باز نگهدارید. به قوه شهودتان گوش دهید و هوش بصری خود را قوی سازید. بیشتر افراد پیروز به طور نوآورانه از هوش و شهود خود استفاده می نمایند. علت وقفه در رسیدن به هدف را بیابید و آن را از بین ببرید و در مرحله دوم حدس بزنید و از قوه شهود خود ستفاده کنید. به هدف خود با دید مثبت نگاه کنید، این مثبت اندیشی شما را به سوی آنچه که می خواهید راهنمایی خواهد نمود. در غیر این صورت شما به شک و تردید، عدم اعتماد به نفس و ضعف دچار می شوید. متاسفانه این مواد عزیت نفس و خودباوری را در شما نابود می نمایند.

اطراف خود را با افراد مثبت اندیش و دوست داشتنی که با شما هم فکر و هم عقیده هستند، پر کنید. به خودتان اعتماد کنید، قدرت خود را باور باشید و بدانید هرچه که بخواهید را می توانید به دست آورید.

11. انتظار و چشم داشتی معقول داشته باشید

فرض کنید یک کسب و کار راه اندازی نموده اید، نمی توانید انتظار داشته باشید که یک شبه پیروز شوید یا در طول راستا مرتکب اشتباه نشوید. این انتظارات غیرمنطقی باعث ناامید و از دست رفت حس خودباوری خواهد شد. شما ممکن است خیلی ضربه بخورید. اما این ضربه ها شما را یک گام به هدف خود نزدیک تر می نماید.

سخن آخر…

اکنون می دانید خودباوری چه نقش پررنگی در پیروزیت ما در زندگی دارد. به علاوه راه های افزایش خودباوری را نیز فراگرفتید، بنابراین تنها کافی است آنها را بکار ببرید تا به اهداف خود دست پیدا کنید. خودباوری و مثبت اندیشی نه تنها زندگی شما را دستخوش تغییراتی مثبت می نمایند، بلکه افکار منفی و ناامیدی را نیز از شما دور خواهند کرد. اکنون که راه های رسیدن به خودباوری را یادگرفته اید، توصیه می کنیم مطلب 15 نکته کاربردی برای ایجاد دید مثبت به زندگی را نیز مطالعه کنید. اگر شما راهکارهایی به غیر از آنچه در مقاله گفته شد را برای رسیدن به خودباوری می شناسید، لطفا آن ها را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5814

به "راه های افزایش خودباوری و دستیابی به موفقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های افزایش خودباوری و دستیابی به موفقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید