ربات ها صدای محیط را می شنوند!

به گزارش انوار بلاگ، دیجیاتو نوشت: محققان دانشگاه استنفورد پلتفرم شبیه سازی جدیدی ساخته اند که به ربات ها یاری می نماید تا بتوانند صدای محیط های واقعی را بشنوند.

ربات ها صدای محیط را می شنوند!

امروزه پلتفرم های زیادی برای آموزش ربات ها وجود دارند، ولی بیشتر آن ها فاقد صداهای محیط واقعی هستند. اکنون پژوهشگران پلتفرم تازهی ساخته اند که عناصر صوتی و تصویری دنیا واقعی در آن شبیه سازی شده است و می تواند در تعلیم ربات ها بسیار مفید و پیروز باشد.

محققان دانشگاه استنفورد پلتفرمی موسوم به Sonicverse ساخته اند که می تواند حالتی شبیه سازی شده از حس های تصویری و صوتی مختلف را برای تمرین ربات ها ارائه کند. این پلتفرم با ارائه اجزای بصری و صوتی در محیط، فضایی واقع گرایانه تر را فراهم می آورد و موجب می گردد تا ربات ها برای دنیای واقعی آماده تر شوند.

روهان گائو که از محققان حاضر در این پژوهش بوده است، می گوید: امیدواریم برخلاف کوشش های قبلی نشان دهیم که ربات ها با تعلیم یافتن در این شبیه سازی می توانند به طور پیروز در محیط های چالش برانگیز دنیا واقعی مسیریابی صوتی-تصویری داشته باشند.

پلتفرم Sonicverse چیست و چه فایده ای برای ربات ها دارد؟

Sonicverse یک پلتفرم شبیه سازی چندحسی است که رندرینگ صوتی پیوسته در محیط های سه بعدی را به صورت آنی مدل سازی می نماید. این پلتفرم می تواند محلی برای آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی و ربات هایی باشد که نیازمند ادراک صوتی-تصویری هستند.

محققان پلتفرم خود را با ربات onTurtleBot آزمایش کردند که به وسیله Wilow Garage ساخته شده است. گائو می گوید: ما واقع گرایی Sonicverse را به وسیله انتقال شبیه سازی ها به دنیا واقعی نشان دادیم. این مهم تا به امروز به وسیله سایر شبیه سازهای صوتی-تصویری حاصل نشده بود.

دانشمندان از این آزمایش نتیجه گرفته اند که پلتفرم شبیه سازی آن ها می تواند ربات ها را به نحوی آموزش دهد که بتوانند با استفاده از محرک های صوتی و تصویری به شکلی مؤثرتر وظایف خود را در دنیا واقعی انجام دهند.

گائو درباره پلتفرم Sonicverse شرح می دهد: یادگیری توکار با شیوه های حسی متعدد پتانسیل این را دارد که کاربردهای تازه بسیاری را برای ربات های خانگی آینده فراهم کند. در مطالعات بعدی می خواهیم اشیا چندحسی را به این شبیه ساز بیاوریم تا بتوانیم سیگنال های چندحسی را در دو سطح فضا و شیء مدل سازی کنیم، و بعلاوه سایر شکل های حسی نظیر لامسه را هم در این سیستم پیاده سازی نماییم.

نتیجه این تحقیق به صورت پیش چاپ در وب سایت arXiv منتشر شده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 18726

به "ربات ها صدای محیط را می شنوند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ربات ها صدای محیط را می شنوند!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها صدای محیط را می شنوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید