زیباترین جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور اردن

به گزارش انوار بلاگ، کشور اردن یک کشور با حکومت پادشاهی مشروطه در کنار رود اردن است که دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی است.

زیباترین جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور اردن

جاذبه های دیدنی وگردشگری کشور اردن

کشور اردن یک کشوربا حکومت پادشاهی مشروطه در کناررود اردن است که دارای جمعیت شش و نیم میلیون نفر و نود وهشت است که از این تعداد افراد نود و هشت درصد را مردم عرب تشکیل می دهند.

در سال هزار و نهصد و بیست و یک کشور اردن تاسیس شد و در سال هزار و نهصد و بیست و دو به رسمیت شناخته شد و درسال هزار و نهصد و چهل و شش استقلال یافت .واحد پول این کشور دینار و پادشاه وقت آن عبدالله دوم است. از زمان های بسیار دور مردم نبطی در اردن می زیسته اند .

قسمتی از کشور اردن را صحرای عرب پوشانده است اما بخش غربی اردن زمین های حاصلخیز زیادی دارد.

جاذبه های شگفت انگیز کشور اردن

اردن و جاذبه های فراموش نشدنی آن

در پترا اردن موسیقی محلی گوش کنید

شهر تاریخی پترا از دیدنی های شگفت آور کشور اردن است و شهری کامل تراشیده شده در دل کوه است .در ورودی شهر قدیمی پترا روزنه عظیم و باریکی در دل کوه به نام سیگ وجود دارد . پترا دارای صخره های صورتی رنگ می باشد.تنگه های پترا در بعضی مواقع شب با شمع های زیادی روشن می شوند و در آن جا مراسم اجرای زنده موسیقی محلی توسط قبایل بادیه نشین اجرا می گردد.

جاذبه های گردشگری کشور اردن

در شهر مادَبا از صنایع دستی بادیه نشینان اردن دیدن کنید

دو بخش از صنایع دستی در اردن موزائیک یا پاره چین و بافندگی هستند که اقوام سلطنتی تمام سعی خود را در نگهداری و ماندگاری این صنایع ذکر شده به کار برده اند. از جمله اقداماتی که خانواده پادشاهی برای حفاظت از صناع دستی به کار می برند تاسیس دانشگاه ها ، مراکز آموزشی و موسسات و تشویق هنرمندان به فراوری صنایع دستی است.از جمله شهرهای زیبای اردن می توان شهر مادبا را نام برد که برای داوطلبان یادگیری هنرهای دستی بسیار مناسب است .

چند روزی را با قبیله الحویطات (Howeitat) در وادی روم بگذرانید

وادی روم از مناطق دیدنی کشور اردن

از عجایب سفر به وادی شگفت انگیز روم پیاده روی در شن های بیابان ، مشاهده نمودن صخره های زیبا و همچنین قدم زدن در جای پای لورنس عربستان ، تماشای صور فلکی و آسمان پر از ستاره است . شما در سفر به وادی روم می توانید کنار قبایل بادیه نشین چادر بزنید و شب ها را با شنیدن قصه توسط قبایل محلی بگذرانید.

غذاهای خیابانی کشور اردن را در عقبه امتحان کنید

بندر بی نظیر کشور اردن عقبه نام دارد که دارای سواحل تفریحی ، هتل های زیبا و مکانی برای غواصی کردن می باشد. بهترین غذاهای سنتی اردن و بی نظیرترین نوشیدنی های نعنایی این کشور را می گردد دررستوران های سنتی وکافه های عقبه یافت.

بندر عقبه بی نظیر ترین بندر کشور اردن

گشتی در بازار کشور اردن بزنید

بازارهای عظیم کشور اردن همگی پیشوندی به نام سوق دارند به طور مثال بازار عظیم سوق جارا که در پایتخت اردن (عمان)می باشد.با دوستی و معاشرت با فروشندگان بازارهای اردن زبان عربی خود را تقویت کنید و در خرید اجناس از آن ها تخفیف بگیرید.

به یک مهمانی به صرف چای در پترا اردن بروید

مردم عرب بیابان نشین هنگام پذیرایی از میهمانان و اعلام نمودن صلح و دوستی از چای استفاده می نمایند که به هیچ وجه نباید از آن صرف نظر نمود اما باید بدانید بعد از نوشیدن چای دندانهای خود را مسواک بزنید و مراقبت از آنها را جدی بگیرید چون این چای ها همرا با شکر فراوانی سرو می شوند .

  • هم چنین نباید فراموش کنید که از راه ها و جهت های معین شده دور نشده واز امتحان نمودن راههای جدید اجتناب کنید .
  • یادتان نرود در اردن آبهای لوله کشی نوشیدنی نیست و از آب شیر استفاده نکنید.

در شهر جرش (Jerash) به صدای نی انبان های اردنی گوش کنید

شهر جرش از مناطق تاریخی کشور اردن

معروف ترین مکان قدیمی در کشور اردن پتراست اما نباید فراموش کنید شهر جرش از نظر تاریخی مهم بوده و مکان تفریحی بی نظیر و تماشایی است.

طعم لذیذ منسف (Mansaf) های بیابان نشینان اردن را بچشید

افراد بادیه نشین اردن قوانین محلی خود را حفظ کرده و سالانه جشنواره های موسیقی بسیار زیبایی را برگزار مینمایند که هنرمندان موسیقی قطعات موسیقی زیبایی اجرا مینمایند از جمله نواختن نی انبان که چند هزار سال است در خاورمیانه قدمت دارد که افراد با گوش سپردن به آن به یاد موسیقی اسکاتلند می افتند.

منسف اردنی از غذاهای سنتی کشور اردن

منسف ترکیبی از گوشت بره در کنار سس آلفردو که از شیر پر چرب شتر و برنج و نان تورتیلای محلی ساخته شده که میتوانید این غذای بی نظیر را در فصل ازدواج در اردن و هم چنین در رستوران های محلی اردن پیدا کنید .

مهمان قبیله العزازمة اردن در Dana Eco Lodge باشید

از جمله میهمان نوازترین قبیله در جنوب اردن قبیله العزازمة می باشد که زندگی امروزی را با زندگی سنتی و بادیه نشینی تلفیق کرده اند که از تماشاگران در Eco Lodge در وادی فینان میهمانداری می نمایند.

در وادی فینان اردن قدم بزنید

وادی فینان ازمکان های جذاب و تاریخی اردن

مردم وادی فینان همراه با محققین باستان شناسی آمریکایی و بریتانیایی درحفاری ها شرکت کرده و سعی مینمایند تا سمبل هایی از گذشته را بیابند تا تماشاگران از دیدن آنها لذت ببرند.هم چنین این افراد خدمات گردشگری بسیاری برای پر کردن اوقات فراغت در وادی فینان و کوه های مجاورآن فراهم کرده اند که از نظر باستانی و طبیعی مهم است که قسمتهایی از دوران نوسنگی و کلیساهای بیزانسی درحوالی آن دیده می شوندهم چنین در این گردشگریها با چای از شما پذیرایی می گردد.

در نزدیکی قلعه شوبک (Shobak) اردن در کمپ اقامت کنید

فراورینمایندگان کار در حوالی جاده ها مناطقی را برای سکونت بازدید نمایندگان مستقر کرده اند که شانس مشاهده زندگی جالب اعراب بادیه نشین را به گردشگران می دهد هم چنین می توانید غذاهای محلی را نیز تست کنید.

اگر شما در اقامتگاه Jaya Bedouinسکونت کنید میتوانید از تماشای غروب آفتاب در قلعه شوبک بهره مند شوید هم چنین میتوانید مزه بی نظیر غذاهای سنتی اردن که توسط بیابان نشینان درست میگردد را بچشید.

مناطق زیبا و تاریخی کشور اردن

در رستوران Haret Jdoudna معروف اردن غذا بخورید

از رستوران های معروف اردن رستوران Haret Jdoudnaاست که غذاهایش عطر و بوی فوق العاده ای دارد که عموما محل گرد آمدن مردم اردن است.

نان های لذیذ بادیه نشینان اردن را امتحان کنید

این توصیه را از ما بپذیریذ اگر به اردن سفر کردید نان های لذیذ که عطر بسیار بی نظیری دارد را از دست ندهید نان هایی که در آنها پنیر و ازبزی وجود دارد بسیار خوش طعم می باشد.

جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور اردن

گذشته بادیه نشینان اردن را مرور کنید

عمان شهری است تاریخی که پایتخت آن اردن می باشد و دارای موزه های باستان شناسی و آثار به جا مانده از زمان های مختلف تاریخ اردن است .هرآنچه می خواهید درباره تاریخچه این شهر و تمدن های کهن آن بدانید در این کشور می توانید بیابید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: نمناک
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3739

به "زیباترین جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید