سامانه کنترل از راه دور و نظارت هوشمند پارس کارن

به گزارش انوار بلاگ، در سال های اخیر پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی سبب شده است کسب وکارهای بسیاری از این فناوری در راستای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری استفاده کنند.

سامانه کنترل از راه دور و نظارت هوشمند پارس کارن

سامانه های کنترل از راه دور از مهم ترین حوزه هایی هستند که از هوش مصنوعی و تلفیق آن با اینترنت به منظورمدیریت هر چه بهتر فرآیندها بهره می برند.شرکت دانش بنیانپردازش هوشمند پارس کارن توسعهکه فعالیت های خود را در زمینه سیستم های مخابراتی و امنیت شبکه با نام نوین ارتباطاتآغاز کرد، یکی از شرکت هایی است که در راستای توسعه فعالیت هایش به سرمایه گذاری در جهت ساخت سیستم های کنترل و مدیریت یکپارچه (ICSS) پرداخته است.

این مجموعه اکنون به نام شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری پردیس مستقر است که مهم ترین و بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور و زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری است.

سید مرتضی شهرآیینی، مدیرعامل پردازش هوشمند پارس کارن توسعهدرباره پیشینه راه اندازی این مجموعه به جام جم می گوید:شرکت ما از سال 84 در حوزه شبکه فعال شد. پس از چند سال فعالیت در این شرکت به دلیل علاقه شخصی وارد حوزه متفاوت کشاورزی شدم. با ورود به این حوزه معضلاتی مانند مصرف انرژی حداکثری، بهره وری بسیار پایین و نبود چشم انداز صحیح نسبت به آینده بازار، قیمت تمام شده محصولات و مقدار تقاضا برای محصولات متنوع به شدت ذهنم را مشغول کرد و رفع این مسائل تبدیل به دغدغه ای برایم شد. به نام یک کشاورز تازه کار و با توجه به شیوه مرسوم استفاده از نیروی انسانی و کارگرانی که هیچ آموزش تخصصی در زمینه کشاورزی ندیده اندمتاسفانه در همان سال اول 23 میلیون تومان ضرر کردم. در نتیجه تصمیم گرفتم سامانه هوشمند کنترل مدیریت یکپارچه را طراحی کنم.

پیشنهاد ایجاد بورس کشاورزی و حذف واسطه ها

مدیر عامل شرکت پردازش هوشمند پارس کارن توسعههدف اصلی این مجموعه برای همکاری با وزارت کشاورزی رادر راستای توسعه فعالیت شرکت در سطح کشور و ایجاد تغییرات بنیادی در فرآیندهای سنتی حوزه کشاورزی می داند و تصریح می کند:اکنون تمام فعالیت وزارت کشاورزی معطوف به هدایت کشاورزان در جهت تولید بیشتر است؛ به این شکل که کارشناسان این وزارتخانه پس از بازدید سطحی از زمین های کشاورزی به ارائه دستورالعمل هایی می پردازند، در حالی که در صورت در اختیار داشتن اطلاعات دقیق از شرایط زمین مورد نظر در یک بازه زمانی طولانی تر می توان راهکارهای بسیار مناسب تری پیش روی کشاورزان گذاشت. در واقع با سیستم یکپارچه کنترل از راه دور، کشاورزان یا گلخانه داران می توانند تنها با نصب دستگاه های هوشمند، اطلاعات دقیقی از شرایط محیط مربوطه را در دسترس جهاد کشاورزی قرار دهند و بدون نیاز به مراجعه کارشناس و صرف وقت و هزینه زیاد از راهکارهای تخصصی تر این سازمان استفاده کنند. پس از عبور از این مرحله و افزایش تولید با کیفیت، مسأله بازاریابی و سنجش بازار هر محصول در بازه های زمانی متفاوت مطرح می شود.

شهرآیینی ادامه می دهد: پیشنهاد دیگری که گروه ما برای جهاد کشاورزی دارد ایجاد بورس کشاورزی است تا از این طریق، بازاریابی و ارائه محصول و دریافت هزینه ها همه در چارچوبی مشخص و علمی انجام شود. از همه مهم تراینکه حضور واسطه ها میان کشاورزان و مشتریان تا حد زیادی کمرنگ شود. کشاورزان با ثبت محصولاتشان در این سامانه به طور مستقیم با کارخانه دارانی که به محصولات کشاورزی نیاز دارند ارتباط برقرار می کنند و دیگر نیازی به واسطه ها نخواهد بود. علاوه بر کنترل عرضه و تقاضا، قیمت ها هم منطقی خواهد بود و کشاورزان هم متضرر نخواهند شد.

تشکیل شبکه جامع اطلاعات برای مدیریت در سطح کلان

شهرآیینی در انتها به معرفی دستگاه هوشمند تولید شده از سوی تیم پارس کارن و اهمیت استفاده از آن می پردازد و می گوید:این سامانه از سه بخش اصلی پایشگر، کنشگر و بخش مرکزی برای ارسال اطلاعات دریافتی از محیط به سرور اصلی تشکیل شده است.به طوری که از اتصال تعداد بی نهایت از این دستگاه ها به یکدیگر قادر خواهیم بود شبکه جامع کشوری تشکیل دهیم و در نتیجه با استفاده از سیستم های یکپارچه کنترل از راه دور از طریق همه صنایع و کسب وکارها، شبکه بزرگی ازکلان داده (Big Data)شکل خواهدگرفت.اطلاعات جامع و مهمی که برای مدیریت بهتر منابع و نظام عرضه و تقاضا در سطح ملی و بین المللی حائز اهمیت است. ما امیدواریم با توجه به تاثیرات مثبت بسیاری که سرمایه گذاری در این زمینه در پی خواهد داشت بتوانیم فرصتی از وزارت کشاورزی برای توضیح تخصصی راجع به کاری که انجام می دهیم دریافت کنیم و هم پیروز به معرفی آن به تمام کشاورزان شویم.

ارتقا و بومی سازی سامانه های کنترل از راه دور

مدیرعامل شرکت پردازش هوشمند پارس کارن توسعهمی گوید:این روزها دستگاه های هوشمندسازی زیادی در بازار وجود دارد اما این دستگاه ها که اغلب خارجی هستند و برای آب و هوای ایران و پاسخ به نیاز کشاورز ایرانی طراحی و تولید نشده اند. از طرف دیگر کشاورزان در کشور ما مهارت لازم برای استفاده از این دستگاه ها را ندارند و در نتیجه استقبال از آنها کاهش می یابد. ما سعی کردیم ابتدا خطای انسانی را تا حد زیادی کاهش دهیم و با به روزرسانی فرآیند نظارت، بهره وری را به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم.

از این رو در قدم اول، سامانه هوشمندسازی گلخانه یا کشاورزی را برای کنترل دما و رطوبت، مقدار گیری و کنترل رطوبت خاک و بسیاری از موارد دیگر بدون استفاده از کارگر و بر اساس شرایط کشور طراحی کردیم.

راه های ارتباط با پردازش هوشمندپارس کارن توسعه

وبسایت: phpk.ir

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: Phpk-ir

تلفن: 76250970 - 021

آدرس: تهران، کیلومتر20 جاده دماوند، پارک علم و فناوری پردیس، ساختمان فن بازار، واحد 1117

سیمین دخت شاکری - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10397

به "سامانه کنترل از راه دور و نظارت هوشمند پارس کارن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه کنترل از راه دور و نظارت هوشمند پارس کارن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید