سخنگوی وزارت خارجه چین:آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد

به گزارش انوار بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین خطاب به آمریکا گفت: به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در کشور خود باشید.

سخنگوی وزارت خارجه چین:آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری خطاب به آمریکا اعلام کرد: برخی قانونگذاران آمریکایی در حال تهیه لوایحی هستند تا از چین پول بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص نوشت: بهتر است به جای سرزنش و بدنام کردن چین فکری به حال مهار ویروس کرونا در کشور خود بکنند.

این درحالیست که واکنش مقامات چینی نسبت به اولین هشدار ها در شهر ووهان مبدا اولیه شیوع کرونا کاملاً به موقع اجرا شده بود.

مقامات چینی بار ها گزارش هایی که در آن تاخیر پکن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و یا تاخیر در اطلاع رسانی درج شده است را نادرست و در راستای پروژه چین هراسی اعلام کرده اند.

گفتنی است، دولت واشنگتن از لحظه آغاز بحران کرونا تلاش کرد تا مسئولیت ناکامی در مهار آن را به دوش چین بیندازد و پنهان کاری پکن را مسبب شیوع گسترده آن در سطح جهانی جلوه دهد.

به همین دلیل، دادستان کل ایالت میسوری نیز به تبعیت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر به اتهام زنی علیه چین روی آورده و با طرح شکایت علیه این کشور و شماری از موسسات دولتی اش، مدعی شده که دولت پکن در آغاز اپیدمی، شیوع آن از طریق تماس انسان با انسان را مخفی کرده و در مهار بیماری سستی به خرج داده است.

به ادعای اریک اشمیت دادستان کل میسوری، چین باید از بابت اپیدمی کووید 19 مسئول شناخته شود.

در دادخواست ارائه شده از سوی این ایالت نیز به تبعیت از ترامپ، ادعا شده که ویروس کرونا محصول آزمایشگاهی در ووهان است؛ شهری در چین که اپیدمی نخستین بار از آنجا آغاز شد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که حتی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز احتمال آن را بعید می داند و سازمان بهداشت جهانی هم که این روز ها به اتهام چین محوری مورد خشم ترامپ واقع شده؛ نظر مشابهی در این باره دارد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4178

به "سخنگوی وزارت خارجه چین:آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه چین:آمریکا به جای سرزنش پکن به فکر مهار کرونا در این کشور باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید