سندرم پوست حساس چیست؟

به گزارش انوار بلاگ، این که کسی به طور طبیعی و ذاتی پوست حساسی داشته باشد، کاملا عادی است. اما سندرم پوست حساس ماجرای متفاوتی دارد.

سندرم پوست حساس چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از سلامت، بعضی افراد پس از مراجعه به متخصصان پوست ومو می گویند تا همین چند سال پیش پوست نسبتا نرمالی داشته اند که شاید فقط کمی مستعد آکنه بوده است. اما پس از گذشت چند سال و استفاده از انواع سرم ها، روغن ها و اسیدهای گوناگون پوستشان کاملا تغییر کرده است. درحال حاضر هم پوستشان بدون هیچ دلیل واضحی در اغلب اوقات دچار تحریکات پوستی و قرمزی غیرعادی است. به گفته متخصصان، چنین مسئله ای معمولا سندرم پوست حساس نامیده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سندرم پوست حساس و مسائل مرتبط با آن، با دکتر پائول فرانک، متخصص پوست ومو گفت وگو کرده ایم.

سندرم پوست حساس چیست؟

این که کسی به طور طبیعی و ذاتی پوست حساسی داشته باشد، کاملا عادی است. اما سندرم پوست حساس ماجرای متفاوتی دارد. به گفته دکتر فرانک، پوستی که به مرور زمان حساس می شود، معمولا این حساسیت پذیری را در واکنش به عوامل خاصی مانند بعضی از انواع محصولات مراقبت از پوست یا درمان های خاص بروز می دهد. اما پوست ذاتا حساس همیشه حساس است و حساسیتش نوعی اختلال پوستی بیولوژیکی محسوب می شود.

در سندرم پوست حساس شما با نشانه هایی مانند قرمزی، خشکی، پوسته ریزی، جوش ها و سوختگی روبرو می شوید، خصوصا زمانی که از محصولات حاوی اسیدهای آلفاهیدروکسی (AHAs) یا اسیدهای بتاهیدروکسی (BHAs) استفاده می کنید. به طور کلی، شکل گیری یک آلرژی خاص نسبت به بعضی از ترکیبات و ابتلا به تحریکات پوستی غیرعادی نیست.

در چنین شرایطی، استفاده از محصولات گوناگون برای رفع مشکل به هیچ وجه توصیه نمی شود. دکتر فرانک می گوید: یکی از معضلات رایج در سندرم پوست حساس، زیاده روی در استفاده از محصولات مراقبت از پوست است. چنین کاری فقط مسائل شما را بدتر می کند.

این متخصص توصیه می کند که همیشه برنامه ساده ای برای مراقبت از پوست خودتان داشته باشید و فقط به نیازهای واقعی پوست توجه کنید. استفاده همزمان از چندین و چند محصول در طول روز برای مقابله با حساسیت های پوستی به هیچ وجه به نتیجه نمی رسد.

چگونه با سندرم پوست حساس مقابله کنیم؟

وقتی که کسی به سندرم پوست حساس مبتلا می شود، در اولین گام باید استفاده از همه محصولات مراقبت از پوست را متوقف کند و یک برنامه روزانه و کاملا ساده را پیگیری کند؛ یعنی ابتدا استفاده از پاک کننده های آبرسان و سپس استفاده از مرطوب کننده های حاوی ترکیبات ترمیم کننده لیپیدهای پوست و در پایان هم کرم ضدآفتاب دارای SPF.

پیروی از یک برنامه روزانه و ساده برای مراقبت از پوست نه تنها سد دفاعی پوست را ترمیم می کند، بلکه ساختار پوست را به حالت طبیعی خودش برمی گرداند. اگر پس از مدتی همچنان با حساسیت پذیری پوست و تحریکات پوستی روبرو بودید، حتما به متخصصان پوست ومو مراجعه کنید.

چگونه محصولات نو را به برنامه روزانه اضافه کنیم؟

اگر خواستید که محصولات نوی را به برنامه روزانه اضافه کنید، هر بار فقط یک محصول را امتحان کنید تا پوست دچار تحریکات ناگهانی نشود و در شرایط طبیعی خودش باقی بماند. اگر با واکنش پوستی منفی روبرو شدید، استفاده از محصول نو را متوقف کنید.

بعضی افراد تصور می کنند که واکنش های پوستی در اولین روزهای استفاده از محصولات نو عادی و طبیعی هستند، در صورتی که چنین تصوری صحیح نیست. به گفته دکتر فرانک، مراقب محصولات ارگانیک یا طبیعی باشید، زیرا بسیاری از این محصولات دارای ترکیبات شدیدا فعال هستند و اتفاقا باعث برانگیختگی حساسیت های پوستی می شوند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10456

به "سندرم پوست حساس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرم پوست حساس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید