شرکت (OneWeb) سی و شش ماهواره به فضا پرتاب می نماید

به گزارش انوار بلاگ، شرکت ماهواره ای فلکی OneWeb، میخواهد 36 ماهواره جدید خود را برای پیوستن به فضاپیمای موجود در مدارش، به فضا بفرستد.

شرکت (OneWeb) سی و شش ماهواره به فضا پرتاب می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از باشگاه خبرنگاران، این سومین دسته عظیم ماهواره های OneWeb است که پس از پرتاب اولیه شش ماهه در سال 2019 و سپس پرتاب دوم و سوم ماهواره های 34 نفره در ماه فوریه و مارس امسال تحویل داده می گردد.

این شرکت سپس با مسائل اقتصادی روبه رو شد که منجر به تشکیل پرونده برای حمایت از ورشکستگی در ماه مارس شد؛ قبل از آنکه از ورشکستگی مذکور در ژوئیه بخاطر معامله ای که بخشی از آن توسط دولت انگلیس و بخشی از آن توسط Bharti Global تامین شد، خارج گردد.

پرتاب امروز از مرکز فضایی Vostochny انجام شد و از یک موشک روسی به نام Soyuz-2.1b برای انجام این سفر استفاده شد. این اولین پرتاب تجاری از Vostochny است (پرتاب های تجاری قبلی که توسط Roscosmos انجام می شد) و این بدان معنی است که OneWeb می تواند به جای 34، 36 ماهواره را پرتاب کند، زیرا این موقعیت نسبت به مدار هدف OneWeb مناسب است.

شرکت OneWeb در حال ساخت مجموعه ای از ماهواره های مدار کم زمین است که اتصال پهنای باند را برای استفاده در شبکه های زمینی فراهم می نماید. این شرکت میخواهد در نهایت 648 ماهواره در مدار داشته باشد و میخواهد پرتاب خود را سرعت ببخشد تا هدف خود را تا سال 2022 محقق کند.

افزایش و عملیاتی کردن نکته کلیدی برای OneWeb است که می تواند به وسیله ارائه خدمات خود درآمد کسب کند. این شرکت همچنین در حال رقابت با شبکه های عظیم و سرمایه گذاری شده LEO است که توسط SpaceX و Amazon ایجاد شده اند. در حالی که توافق OneWeb با Bharti و انگلیس به آن ها یاری نموده است تا از ورشکستگی خارج شوند، بنیان گذار و رئیس Bharti سونیل میتال در اوایل این هفته گفت که این شرکت برای انتها دادن به صورت فلکی خود احتمالا احتیاج به جمع آوری 2/5 میلیارد دلار دارد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7604

به "شرکت (OneWeb) سی و شش ماهواره به فضا پرتاب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت (OneWeb) سی و شش ماهواره به فضا پرتاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید