شنیده شدن صدای دو انفجار در شهر دمام در عربستان

به گزارش انوار بلاگ، بعضی منابع خبری مدعی وقوع دو انفجار در شهر بندری دمام در عربستان شدند.

شنیده شدن صدای دو انفجار در شهر دمام در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع خبری شنبه شب به وقت تهران مدعی شنیده شدن صدای دو انفجار در شهر بندری دمام در عربستان شدند.

دمام، شهری بندری در عربستان سعودی و یکی از مهمترین شهرهای این کشور کنار خلیج فارس و از مهمترین بنادر عربستان است. این شهر یکی از غنی ترین منطقه ها نفت خیز دنیا است. برخی از ادارات مهم دولتی در مرکز این شهر واقع شده است. فرودگاه بین المللی ملک فهد در 20 کیلومتری غرب دمام واقع شده است.

منابع خبری به نقل از شاهدان محلی مدعی شدند که تاسیسات نفتی آرامکو سعودی در شهر ظهران به علت انفجارهای مجاور و حمله موشکی بالستیک یا هواپیمای بدون سرنشین به وسیله حوثی ها تعطیل شده است. برخی منابع خبری هم مدعی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو شدند. تا به امروز مقام ها و رسانه های سعودی در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند.

صنعاء تا به امروز بارها با تأکید بر این امر که توانایی های موشکی و هوایی یمن پیشرفت زیادی داشته، اعلام نموده که تمامی تأسیسات حیاتی از جمله تأسیسات نفتی، فرودگاه ها و بنادر عربستان سعودی در تیررس حملات آن واقع شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف اصلی ائتلاف سعودی از شروع این جنگ را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

رسانه های سعودی شامگاه شنبه هم مدعی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به جنوب عربستان سعودی و رهگیری و انهدام این پهپادها شدند. (جزئیات بیشتر)

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10681

به "شنیده شدن صدای دو انفجار در شهر دمام در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنیده شدن صدای دو انفجار در شهر دمام در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید