طرابلس: فضای لیبی آماده اعلام توافق سیاسی است

به گزارش انوار بلاگ، یک وزیر دولت وفاق ملی لیبی فضای داخلی این کشور را برای اعلام توافق سیاسی مناسب خواند.

طرابلس: فضای لیبی آماده اعلام توافق سیاسی است

به گزارش گروه بین الملل به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در ملاقات با رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در این کشور گفت: فضای حاکم بر لیبی برای اعلام توافق سیاسی آماده است و توافقات هیئت های مذاکره نماینده لیبیایی در مغرب، مصر و سوئیس بهترین دلیل در این زمینه است .

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فتحی باشاغا با بیان اینکه توافق سیاسی، شهروندان لیبیایی را تحت یک ساختار سیاسی یکپارچه قرار می دهد، گفت: رهبری سیاسی واحد کشور را از بحران کنونی خارج می نماید و آن را به ساحل ثبات و امنیت می رساند.

وی با اشاره به حضور مزدوران وابسته به شرکت روسی فاکنز در لیبی گفت: حضور این مزدوران در چاه ها و تاسیسات نفتی سبب شده است تا عرصه سیاسی لیبی به هم بریزد. این درحالی است که لیبی هیچ گونه دشمنی نه در گذشته و نه اکنون با روسیه دارد.

چاه ها و تاسیسات نفتی لیبی تحت سیطره نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر قرار گرفته است و مزدوران شرکت فاکنز در جنگ داخلی لیبی درکنار این نیروها ایستاده اند.

در این ملاقات، رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در طرابلس نیز گفت: امیدوارم لیبیایی ها زمام امور کشورشان را بدون دخالت بیگانگان به دست بگیرند.

در همین حال، وزارت خارجه آلمان با استقبال از گفت وگوهای لیبی لیبی گفت: توافق در مورد تشکیل دولت یکپاچه ، بسترهای لازم را برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی فراهم می نماید.

این وزارتخانه از فعالان سیاسی در لیبی و بازیگران منطقه ای و بین المللی در تحولات این کشور خواست، از کوشش های سازمان ملل برای پایان دادن به بحران لیبی حمایت نمایند.

گفت وگوهای لیبی- لیبی با نظارت سازمان ملل از شهریورماه گذشته از سرگرفته شد. اولین مذاکرات لیبیایی ها درباره مناصب حاکمیتی در مغرب انجام شد، پس از آن هیئت های لیبیایی در مصر درباره مسائل نظامی و امنیتی به گفت وگو نشستند. همچنین گفت وگوهای سیاسی لیبی- لیبی در سوئیس انجام شد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6429

به "طرابلس: فضای لیبی آماده اعلام توافق سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرابلس: فضای لیبی آماده اعلام توافق سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید