طرح نام گذاری کلاس های درس به نام خیرین، جمع آوری کمک های خرد در قالب طرح آجر به آجر

به گزارش انوار بلاگ، مهرالله رخشانی مهر گفت: امسال برنامه ریزی کردیم کمک های خرد مردم را در قالب طرح آجر به آجر جمع آوری کنیم و همچنین در نظر داریم تا کلاس های درس را به نام خیرین نامگذاری کنیم.

طرح نام گذاری کلاس های درس به نام خیرین، جمع آوری کمک های خرد در قالب طرح آجر به آجر

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهراله رخشانی مهر در برنامه تلویزیونی شب گرد با موضوع تکریم خیرین ضمن تجلیل از خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه مجموعه هایی با مأموریت کار خیر، متنوع هستند، اظهار کرد: در امر مدرسه سازی مجموعه ای از افراد با روحیه جهادی در کنار هم جمع شدند و در مجموع 130 هزار کلاس درس به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شد.

وی ادامه داد: شروع این کار را مدیون زحمات خیرین هستیم که در سال 77 نهالی را کاشتند که تا به امروز به درختی تنومند تبدیل شده است و خیرین بسکمک را در حوزه مدرسه سازی از خرد تا متمول وارد این عرصه کرده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه اهمیت کار خیر به این است که همگی در این کار وارد شوند، گفت: گاهی افرادی در این عرصه وارد می شوند که توان مالی زیادی ندارند و با حمایت دیگران ایجاد خیرات و برکات داشتند؛ گروه های جهادی و دانش آموزی داریم که به سراغ افراد مختلف می فرایند تا آن ها را به سمت مدرسه سازی سوق دهند و نمونه آن هم کار مؤسسه خیریه دست کمک به دشتکمک بود که به همت جوانی 19 ساله پایه گذاری شد؛ جوانی که دوران تحصیلش در انگلیس گذراند و به ایران برگشت و در منطقه سیستان و بلوچستان مشغول مدرسه سازی شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان نمود: مهم ترین اقدامی که دولت برای حمایت از پروژه های خیرساز انجام داده است این بود که ردیفی در قانون ایجاد شد و به موجب آن اگر خیّری در مناطق روستایی تا 50 درصد و در مناطق شهری تا 30 درصد یک پروژه را ایجاد کند، دولت بلافاصله سهمش را برای تکمیل کار بگذارد و پروژه به نام خیرین نامگداری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات ردیف مشارکتی تا امروز رشد خوبی داشته است و در سه سال اخیر تخصیص 100 درصدی داشت، گفت: امروز هیچ پروژه خیرسازی بلاتکلیفی نداریم و مهر سال جاری تعداد قابل توجهی پروژه مشارکتی تحویل آموزش و پرورش می شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه سال قبل جشنواره ای برای کمک مدارس سیل زده برگزار و 210 میلیارد تومان جمع شد، اظهار کرد: از این 210 میلیارد تومان خیری، 70 میلیارد تومان، خیری اضافه کارش را برای مدرسه سازی در نظر گرفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تأکید کرد: سال گذشته مردم بیش از 1500 میلیارد تومان در ساخت مدرسه کمک کردند که نشان از علاقه مندی آنهاست؛ سال جاری هم برنامه ریزی کردیم کمک های خرد مردم را در قالب طرح آجر به آجر جمع آوری کنیم همچنین در نظر داریم تا کلاس های درس را به نام خیرین نامگذاری کنیم.

رخشانی مهر درباره شرایط مدارس سیستان و بلوچستان گفت: حداقل 2 متر مربع فضا نیاز داریم تا سرانه آموزشی استان را به سرانه کشوری نزدیک کنیم؛ البته تا به امروز اقدامات خوبی در زمینه مدرسه سازی استان انجام شد و رتبه سوم جذب منابع خیرین را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: امیدوارم با حضور مردم در بخش مدرسه سازی شرایط بهتری را از نظر فضا های آموزشی داشته باشیم و میزان مشارکت را در سال جاری به 2300 میلیارد تومان افزایش دهیم که رشد 40 درصدی داشته باشیم.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4476

به "طرح نام گذاری کلاس های درس به نام خیرین، جمع آوری کمک های خرد در قالب طرح آجر به آجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نام گذاری کلاس های درس به نام خیرین، جمع آوری کمک های خرد در قالب طرح آجر به آجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید