عبدالله: دولت فراگیر تشکیل می گردد، دولت برآمده از تقلب را نمی پذیرم

به گزارش انوار بلاگ، ریاست اجراییه افغانستان در مراسم تحلیف خود گفت: ما در نقطه عطف تاریخ افغانستان قرار داریم، در زمان انتخابات به مردم تعهد داده بودیم که حکومت برآمده از تقلب را نمی پذیریم و به این تعهد خود پایبند هستیم.

عبدالله: دولت فراگیر تشکیل می گردد، دولت برآمده از تقلب را نمی پذیرم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، عبدالله عبدالله در مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور جدید افغانستان گفت: مردم افغانستان برنده واقعی انتخابات هستند. اگر در انتخابات 2014 تن به مصلحت نمی دادیم کشور به بحران می رفت. اما سال جاری مسأله کاملاً فرق می نماید. اگر تن به نتیجه تقلب می دادیم، فاتحه دموکراسی خوانده می شد.

وی اضافه کرد: ما در نقطه عطف تاریخ افغانستان قرار داریم، در زمان انتخابات به مردم تعهد داده بودیم که حکومت برآمده از تقلب را نمی پذیریم و به این تعهد خود پایبند هستیم. منشور تیم ثبات و همگرایی دارای 13 بخش است که مطابق آن امروز کار دولت فراگیر شروع می گردد.

عبدالله تاکید نمود: در مذاکرات از ارزش های جمهوری - اسلامی دفاع خواهیم کرد. هیچ پیش شرطی برای صلح نداریم. از طالبان می خواهیم که به خواست صلح طلبانه مردم احترام بگذارند و خود را برای مذاکره آماده نمایند.

وی تاکید نمود: نخستین وظیفه دولت ما مشخص هیأت مذاکره نماینده صلح با طالبان است. دولت ما دولت مصالحه ملی است.

این در حالی است که اشرف غنی در مراسم جداگانه در ارگ ریاست جمهوری گفته بود که هیات مذاکره نماینده فردا اعلام شده و به زودی برای مذاکره با طالبان راهی محل مذاکرات خواهد شد.

ر

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3082

به "عبدالله: دولت فراگیر تشکیل می گردد، دولت برآمده از تقلب را نمی پذیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: دولت فراگیر تشکیل می گردد، دولت برآمده از تقلب را نمی پذیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید