عدم افزایش ظرفیت فراوری برق، اصلی ترین دلیل رسیدن به شرایط موجود است

به گزارش انوار بلاگ، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم افزایش ظرفیت فراوری برق اصلی ترین علت رسیدن به شرایط موجود است.

عدم افزایش ظرفیت فراوری برق، اصلی ترین دلیل رسیدن به شرایط موجود است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد به قطعی مکرر برق در سراسر کشور که مسائل متعددی را برای مردم ایجاد نموده است، گفت: عدم افزایش ظرفیت فراوری، اصلی ترین علت رسیدن به شرایط موجود است، اما مدیریت بار مصرف در صنایع پرمصرف ازجمله اقداماتی است که می توان در کوتاه مدت برای کاهش خاموشی ها انجام داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: وزارت نیرو باید مطابق برنامه تا به امروز 20 میلیون کنتور هوشمند با هدف کنترل دقیق مصرف نصب می کرد، اما اکنون این عدد زیر یک میلیون است لذا این کم کاری، ظرفیت مدیریت هوشمند را از ما گرفته است.

وی گفت: میوه تلخ امروز حاصل چندین سال کم کاری در حوزه مدیریت شبکه، عدم افزایش شبکه فراوری و عدم اصلاح نظام تعرفه ها در حوزه جرایم سنگین برای پرمصرف ها است.

شریعتی شرح داد: اگرچه اکنون در زمان اوج مصرف نمی توان اقدام ضربتی برای جلوگیری از خاموشی ها انجام داد، اما اگر ظرفیتی برای واردات وجود دارد باید فعال گردد یا حداقل زمان خاموشی ها را به درستی به مردم اعلام نمود چراکه اطلاع رسانی درست حداقل وظیفه است، بعلاوه وزارت نیرو به زمان اعلام شده پایبند باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئله این است که مسئولان هشدار ها را جدی نگرفتند، اظهار کرد: مطابق پیش بینی های آن ها استفاده از برق در پیک مصرف امسال از57 تا 58 هزار مگاوات بیشتر نخواهد شد، اما اکنون خود اعلام نمودند؛ 65 هزار مگاوات مصرف را رد نموده ایم!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان فعلی وزارت نیرو باید نسبت به تبعات قطعی های مکرر برق در جامعه جوابگو باشند، گفت: به یقین نمایندگان این موضوع را حتی درصورت خاتمه دولت دنبال خواهد نمود و آن ها باید جوابگو باشند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10092

به "عدم افزایش ظرفیت فراوری برق، اصلی ترین دلیل رسیدن به شرایط موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم افزایش ظرفیت فراوری برق، اصلی ترین دلیل رسیدن به شرایط موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید