علنی شدن اختلاف نظر در دولت ترامپ برای فشار به چین

به گزارش انوار بلاگ، ترامپ درحالی در روزهای پایانی حضور در کاخ سفید به افزایش فشار بر چین ادامه می دهد که به نظر حتی در بین بعضی وزرای آمریکا نیز برای اجرای این سیاست اختلاف نظر وجود دارد.

علنی شدن اختلاف نظر در دولت ترامپ برای فشار به چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت ترامپ با تشدید یک فرمان اجرایی دیگر سرمایه گذاران آمریکایی را از خرید اوراق بهادار شرکت های چینی که به گفته رئیس جمهوری آمریکا مالکیت آنها در اختیار ارتش چین قرار گرفته است، منع کرد. این اقدام درحالی انجام شده که اختلاف نظرهای زیادی درباره نحوه اجرای این حکم وجود دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به نظر می رسد وزارت خزانه داری آمریکا تمایل زیادی به اجرای این حکم نداشته و از این رو وزارت خارجه و دفاع آمریکا سعی در اقدام در جهت تقویت این حکم را دارند.

مایک پامپئو معتقد است که این دستور تضمین کننده عدم مشارکت سرمایه های آمریکا برای توسعه و به روزرسانی ارتش، اطلاعات و خدمات امنیتی چین است.

با این حال به گزارش بعضی رسانه ها وزارت خزانه داری به دنبال معافیت بعضی شعبات شرکت های چینی از حکم کاخ سفید است. طبق این حکم خرید اوراق بهادار 35 شرکت چینی که واشنگتن معتقد است تحت حمایت ارتش چین هستند از نوامبر 2021 ممنوع است.

دونالد ترامپ درحالی پیش از ترک کاخ سفید فشارها علیه چین را افزایش داده که متحدان آمریکا با توجه به پیش بینی رفتار دولت آینده آمریکا موضع متفاوتی اتخاذ نموده اند.

در تازه ترین مورد اتحادیه اروپا روز دوشنبه از نهایی شدن توافق تجاری با چین اطلاع داد. توافق سرمایه گذاری میان دو طرف در سال 2014 منعقد شد اما اتحادیه اروپا پکن را به نقض تعهدات و اعمال محدودیت بر سرمایه گذاری شرکت های اروپایی متهم نموده بود.

یک مقام اتحادیه اروپا به رویترز گفت: مذاکرات درحال نهایی شدن است. اوضاع خوب به نظر می رسد. تنها بعضی موارد کوچک باقی مانده که باید نهایی گردد.

یک مقام دیگر اروپایی گفت که تحت این توافق چین بازارهای بخش تولیدی خود مانند ساخت و ساز، تبلیغات، حمل و نقل هوایی، خدمات دریایی و ارتباطات رادیویی را به روی شرکت های اتحادیه اروپا باز خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7695

به "علنی شدن اختلاف نظر در دولت ترامپ برای فشار به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علنی شدن اختلاف نظر در دولت ترامپ برای فشار به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید