مراسم پاسداشت مقام هنری شادروان مهدی درودی برگزار گردید

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در مشهد، پرویز روحبخش یکشنبه شب در آیین پاسداشت مقام هنری شادروان مهدی درودی، که به همت انجمن مجریان و هنرمندان خراسان و با همکاری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در محل آمفی تئاتر استاد داود کیانیان برگزار گردید، گفت: مهدی درودی از سال های کودکی علاقه مند به کارهای هنری بود، او یکی از برترین مجری های کودک در استان بود که از سال 74به صورت حرفه ای کارش را آغاز کرد.

مراسم پاسداشت مقام هنری شادروان مهدی درودی برگزار گردید

این گوینده و مجری با سابقه صدا و سیما مشهد ادامه داد: مهدی درودی با دستان هنرمندش زندگی را بر پرده نمایش نقش می بست. من همواره مبهوت هنر مهدی درودی بودم.

وی اضافه نمود: او زنده است، درودی با مرگ اش متولد شده است و مرگ خاتمه کبوتر نیست. او از رنج زندگی رها شد و همواره ما را می بیند. او همواره همواره خندان بود و می خواست همه را شاد کند.

پس از آن مرتضی ملتجی، مجری و بازیگر تئاتر اظهار کرد: انسان میل به زیستن جاودانه دارد، اگر به ما باشد دوست داریم همواره و تا ابد روح در بدن مان بماند و زندگی کنیم. اما مشیت الهی آن گونه که ما می خواهیم رقم نمی خورد.

وی با بیان اینکه درودی در هنر تخصصی سایه با دست جز 3 نفر برتر ایران است، اضافه نمود: مهدی درودی برای همه ما رفیق بود. برای خانواده او و همسر هنرمند این رفتن جان سوز و غیرقابل تحمل است اما یاد او در خاطر ما همواره سبز خواهد بود.

این بازیگر و مجری خراسانی گفت: من مهدی را سال ها پیش که در عرصه تئاتر فعال بود شناختم و بعد هنر زیبایش در تئاتر سایه بازی همه را به حیرت در آورد، پس از آن به عنوان مجری با هم همکار شدیم و او در تمام عرصه ها درخشید و از برترین ها در همان عرصه شد.

پس از آن عنبران، از شاعران پیشکسوت خراسانی چند بیتی در رثای او سرود و علی پورعطایی با آواز حزین کمانچه نوازی یاد او را گرامی داشت

مهدی درودی متولد1شهریور56 در نیشابور بود و که آثار پرمخاطبی نظیر خانه دوستی، کدو قلقلی زن، کلاه قرمزی و دیو آلودگی و.. را به صحنه برد و در تاریخ 12مرداد ماه 1402به علت ایست قلبی به آرامش ابدی رسید.

به گزارش ایبنا، در این مراسم مجید طهوریان عسگری، محمد برومند، ابراهیم زره ساز، شهرام رفوگران، امیر عرب، محمد صادق زاده، احسان ابراهیمیان و جمعی دیگر از هنرمندان و پیشکسوتان خراسان رضوی حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 19242

به "مراسم پاسداشت مقام هنری شادروان مهدی درودی برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "مراسم پاسداشت مقام هنری شادروان مهدی درودی برگزار گردید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم پاسداشت مقام هنری شادروان مهدی درودی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید