هشدار جدی معاون وزیر بهداشت نسبت به گسترش کرونا

به گزارش انوار بلاگ، ایرج حریرچی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تبریز اظهار کرد: هر اقدام اجتماعی موجب می شود تا به طور متوسط بعد از پنج روز تعداد بیماران افزایش یابد و 15 روز بعد نیز تعداد موارد بستری در نتیجه یک ماه بعد هم تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی بیشتر می شود.

هشدار جدی معاون وزیر بهداشت نسبت به گسترش کرونا

به گزارش ایرنا، وی با ابراز تاسف از بی توجهی برخی از هموطنان به توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن، افزود: نقطه قوت برای مقابله با کرونا همکاری مردم است و عامل اصلی کنترل بیماری فاصله گذاری اجتماعی با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و عدم حضورشان در اجتماع می باشد، ولی اینجا هشدار جدی می دهم، چون نشانه هایی در برخی استان ها وجود دارد که حضور غیرضروری در سطح شهر و خرید های غیرضروری و حتی قدم زدن به صورت پرسه ای زیاد شده و ما نگران هستیم در آینده اثر آن را ببینیم.

حریرچی تاکید کرد: هر اقدام اجتماعی که موجب تشدید بیماری شود تعداد مبتلایان را افزایش می دهد بر این اساس خاضعانه از مردم می خواهیم به شعار در خانه بمانیم وفادار بمانند و دید و بازدید ها و حضور غیرضرور در اجتماع را به صفر و تردد های ضروری را به حداقل برسانند تا بتوانیم در اردیبهشت ماه میزان ابتلا به کرونا را در کشور به حداقل برسانیم.

وی با ارایه گزارشی از سفر به استان های آذربایجان شرقی و اردبیل، گفت: امروز و دیشب در این 2 استان ارزیابی های میدانی از میزان آلودگی به ویروس کرونا انجام شد و جلسات ستاد استانی کرونا را با حضور مقامات استانی و دانشگاهی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس برآوردمان به لحاظ شیوع بیماری در این 2 استان که به لحاظ طبقه بندی شیوع متوسط را دارند، این است که توانسته اند بیماری را کنترل کنند، ولی در خط صاف حرکت می کنند یعنی به اصطلاح پلاتو هستند و بر این اساس مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را با رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت کنند تا موجب تشدید بیماری کرونا نشود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز - چهارشنبه 27 فروردین ماه - 76 هزار و 389 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 94 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 4777 نفر رسید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4018

به "هشدار جدی معاون وزیر بهداشت نسبت به گسترش کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی معاون وزیر بهداشت نسبت به گسترش کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید