وکلای ترامپ او را حامی پلیس خواندند و دموکرات ها خائن

به گزارش انوار بلاگ، در جلسه چهارم محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا، وکلایش به دفاع از وی پرداخته و به سوالات سناتورها و مدیران استیضاح پاسخ دادند.

وکلای ترامپ او را حامی پلیس خواندند و دموکرات ها خائن

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در روز چهارم جلسه محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که بامداد شنبه برگزار گردید، وکلای مدافع او کوشش کردند اتهامات مطرح شده در جلسات پیشین را رد نمایند.

به نوشته روزنامه گاردین، وکلای ترامپ با اعتماد کامل به اینکه استیضاح دوم ترامپ بی نتیجه خواهد ماند، مدعی شدند مدیران جلسه، اظهارات ترامپ در سخنرانی روز ششم ژانویه را مورد تحریف قرار داده اند.

مایکل وان دِر وین وکیل ترامپ گفت: هیچ فرد عاقلی نمی تواند واقعاً باور کند سخنرانی روز ششم ژانویه رئیس جمهور تحریک به خشونت یا شورش باشد.

وی همچنین ترامپ را بزرگترین حامی پلیس و مخالف اوباش در میان تمام روسای جمهور این کشور توصیف کرد و مدعی شد رئیس جمهور سابق آمریکا هوادارانش را به راهپیمایی مسالمت آمیز و میهن پرستانه دعوت نموده بود.

وان در وین درخصوص انگیزه این استیضاح گفت: این کوشش بی سابقه، به این دلیل صورت نگرفته که دموکرات ها با خشونت مخالف هستند. مسئله این است که دموکرات ها در کوشش هستند مخالفان سیاسی خود را بی صلاحیت نشان دهند. این کار نوعی بیرون راندن [رقبا] از حلقه های مختلف، با توسل به قانون اساسی است.

روزهای دوم و سوم جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا، 9 قانون گذار به عنوان دادستان، اسناد و فیلم هایی از سخنرانی های ترامپ و اظهارات و اقدامات عاملان حمله به کنگره را به نمایش گذاشتند.

این مدیران جلسه استیضاح اظهار داشتند ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خیانت نموده، در مداخله و پایان دادن به حمله کوتاهی نموده و پس از وقوع آن نیز اظهار ندامت ننموده است و به همین دلیل تهدیدی برای دموکراسی محسوب می گردد.

با این حال اظهارات وکلای ترامپ در دفاع از وی، کمتر از سه ساعت زمان برد و آن ها در این جلسه کوشش کردند مسئولیت حمله به کنگره را از دوش او برداشته و متوجه افراد شرکت نماینده در آن نمایند.

در پرونده استیضاح ترامپ به تماس تلفنی وی با وزیر ایالت جورجیا نیز استناد شده است که در این گفت وگو، رئیس جمهور سابق آمریکا از این مقام ایالتی درخواست نموده بود تعدادی رأی برای او پیدا کند تا بتواند نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهد. وکلای ترامپ تقلا کردند اظهارات ترامپ در این تماس تلفنی را توجیه نمایند.

علی رغم اینکه اکثریت سنا روز سه شنبه به قانونی بودن استیضاح مجدد ترامپ رأی داده اند، وکلای او روز آدینه همچنان تأکید کردند با توجه به اتمام دوره ریاست جمهوری وی، این اقدام مغایر قانون اساسی آمریکا است.

بروس کاستور دیگر وکیل ارشد ترامپ در جمع بندی دفاعیاتش هشدار داد: این دادگاه چیزی فراتر از [محاکمه] دونالد ترامپ است، مسئله ساکت کردن و ممنوع کردن صداهایی است که اکثریت با آن موافق نیستند. مسئله ابطال 75 میلیون رأی ترامپ و جرم انگاری دیدگاه های سیاسی است. مسئله ای بنیادین پیش روی ما قرار گرفته است.

در ادامه جلسه چهارم دادگاه ترامپ، سناتورها و مدیران استیضاح، سوالات خود را مطرح کردند تا وکلای ترامپ به آن ها پاسخ دهند.

جیمی راسکین نماینده حزب دموکرات و یکی از دادستان های ارشد محاکمه ترامپ گفت: می توان خشونت را در تمام این تظاهرات مشاهده کرد. رئیس جمهور آن را تشویق کرد، از آن راضی شد و با آن سرمستی کرد و احساس سربلندی کرد. بیخیال! فکر می کنید ما تا چه حد زودباور هستیم؟

وکیل ترامپ در مقابل به این پاسخ اکتفا کرد که اظهارات ترامپ در سخنرانی روز ششم ژانویه کاملاً به جا و مناسب بودند.

در ادامه، شماری از سناتورها این سوال را مطرح کردند که ترامپ چه زمانی از ورود هوادارانش به داخل ساختمان کنگره آگاه شد.

وان در وین در دفاع از ترامپ ادعا کرد، رئیس جمهور سابق، از خطراتی که متوجه جان مایک پنس معاونش بود، اطلاعی نداشت و هنگامی که علیه او توئیت می نوشت خبر نداشت که مأموران کنگره در حال خارج کردن او از صحن سنا هستند.

این در حالی است که تامی تابِرویل سناتور آمریکایی اخیراً فاش نموده، هنگامی که مأموران در حال خارج کردن پنس بودند، در تماس تلفنی با ترامپ او را از حوادثی که در کنگره در حال اتفاق هستند آگاه نموده است.

در ادامه سناتورها پرسیدند آیا این تماس تلفنی نشان می دهد ترامپ نسبت به ارعاب و خطراتی که متوجه پنس بود توجهی نداشت. وان در وین با رد این ادعا آن را شایعه دانست.

تابرویل پس از اتمام جلسه استیضاح بار دیگر در جمع خبرنگاران تأکید کرد با اینکه به طور دقیق، زمان گفت وگوی تلفنی با ترامپ را به یاد ندارد، اما او را از حوادثی که در حال وقوع بودند، آگاه نموده است.

روز آدینه، شبکه سی اِن اِن نیز افشا کرد ترامپ روز ششم ژانویه در تماس تلفنی با کِوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، گفته بود عاملان حمله به کنگره، بیشتر از جمهوری خواستار ایالت

کالیفرنیا از نتیجه انتخابات ناراحت بودند.

جیمی هرِرا بوتلر یکی از ده عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان که به استیضاح ترامپ رأی دادند، روز آدینه با اشاره به این تماس های تلفنی گفت، هر میهن پرست دیگری که اطلاعات مفیدی برای محاکمه ترامپ در دست دارد باید بداند اکنون زمان انتشار آن است.

روز دوم محاکمه ترامپ که بامداد پنجشنبه برگزار گردید، استیسی پلاسکِت عضو دموکرات مجلس نمایندگان و یکی از مدیران جلسه استیضاح، در توضیح کوشش هواداران ترامپ برای پیدا کردن و قتل مایک پنس گفت: هنگامی که شورشی ها به طبقه دوم رسیدند، مایک پنس و خانواده اش هنوز در اتاقی بودند که در مجاورت صحن مجلس سنا قرار داشت. تنها چند دقیقه پس از خارج کردن کامل پنس از این محل، شورشی ها برای یافتن او در تمام این طبقه پخش شدند. این اوباش به دنبال پنس می گشتند.

او در ادامه گفت: حین حمله به کنگره، این افراط گرایان مکرراً در فضای مجازی درباره نحوه شکار کردن پنس صحبت می کردند. خبرنگاران از زبان این شورشی ها شنیدند که می گفتند به دنبال پنس می گردند تا او را اعدام نمایند. هواداران ترامپ مقابل ساختمان کنگره طناب داری را بر پا نموده بودند و عده دیگری از آن ها در مقابل درِ ورودی کنگره فریاد می زدند مایک پنس را دار بزنید. در جای دیگری، شعار می دادند پنس را بیرون بیاورید.

روز سوم دادگاه سوم ترامپ، دیدار لیندسی گراهام، تد کروز و مایک لی سه سناتور جمهوری خواه با وکلای ترامپ پیش از آغاز این جلسه خبرساز شد.

دیوید شوئن یکی از وکلای ارشد ترامپ در توضیحی گفت آن ها درباره رویه جلسه پیش رو به گفتگو پرداختند و چنین کاری، بسیار عادی است.

کروز نیز در این باره گفت، این دیدار فرصتی برای گفتگو درباره راهبرد حقوقی تیم وکلای ترامپ بود. وی در پاسخ به این که آیا از عملکرد این تیم حقوقی رضایت دارد گفت: فکر می کنم نتیجه نهایی این دادگاه استیضاح برای همه کاملاً شفاف است.

طیف گسترده ای از سناتورهای جمهوری خواه و شخص ترامپ، عملکرد این تیم حقوقی در جلسه اول (روز سه شنبه) را ضعیف ارزیابی نموده بودند.

با وجود کوشش مدیران استیضاح برای جلب نظر سناتورها، گفته می گردد تنها 6 سناتور جمهوری خواه به نفع استیضاح ترامپ رأی خواهند داد و تعداد آراء به حد نصاب نخواهد رسید.

ششم ژانویه (17 دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت آمیز برگزار نمایند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله نموده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی آن، بعضی قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را تا مجلس سنا پیش برده اند.

دونالد ترامپ، اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست که مجلس نمایندگان این کشور در تاریخ 13 ژانویه (24 دی ماه) برای دومین بار، طرح استیضاح وی را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا اواسط ژانویه با 230 رأی طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد و تمام 221 عضو حزب دموکرات و 10 عضو حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند.

نتایج نظرسنجی ها از جمله ای بی سی نیوز و ایپسوس که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داده اکثریت مردم آمریکا معتقدند که ترامپ باید محکوم گردد تا از بازگشت مجدد وی به قدرت ممانعت به عمل آید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8250

به "وکلای ترامپ او را حامی پلیس خواندند و دموکرات ها خائن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکلای ترامپ او را حامی پلیس خواندند و دموکرات ها خائن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید