ویدیو را خودمان بسازیم یا برون سپاری کنیم

به گزارش انوار بلاگ، یکی از مهم ترین دغدغه ها در فراوری محتوای ویدیویی تاثیرگذار، بحث ساخت آن توسط خودمان یا برون سپاری آن به عوامل حرفه ای فراوری ویدیو است؛ امری که با توجه به مشخصه هایی همچون هدف، نوع مخاطب، زمان و هزینه ای که برای فراوری ویدیو در اختیار داریم، قابلیت تصمیم گیری پیدا می نماید.

ویدیو را خودمان بسازیم یا برون سپاری کنیم

به طور کلی 2 گزینه اصلی برای ساخت ویدیو پیش روی ما قرار گرفته است؛ یکی توسط خودمان و دیگری ساخت ویدیو توسط تیم حرفه ای خارج از سازمان.

برای فراوری محتوای ویدیویی به وسیله خودمان به صورت درون سازمانی و در هوم استودیو، با توجه به وسعت کسب و کار و منابع در دسترس 3 روش یا به نوعی 3 راه چاره وجود دارد.

ساخت یک دپارتمان رسانه ای کاملا مجهز

راه چاره اول به معنای ساخت یک دپارتمان رسانه ای کاملا مجهز است. شاید احتیاج باشد که یک یا چند نفر از درون سازمان روی پروژه فراوری ویدیو شما کار نمایند، اما این پیچیدگی کسب و کار شما و متناسب با آن ویدیویی که قصد ساخت آن را نموده اید است که تعداد نفرات سازمان-که احتیاج است در ساخت و فراوری محتوای ویدیویی درگیر شوند- را تعیین می نماید. در بسیاری از مواقع شما یک دوربین فیلمبرداری خانگی و یا موبایل در اختیار دارید که توانایی فراوری یک ویدیو با استاندارد حداقلی از آغاز تا سرانجام را دارد. علاوه بر این، همه تجهیزات مکمل دوربین برای فراوری ویدیو مانند تجهیزات فراوری صدا، نورپردازی، ویرایش و انتشار ویدیو را نیز تهیه نموده اید. پس بودجه ای نسبتا خوب را نیز برای خرید تجهیزات اولیه، تعمیر و نگهداری مداوم و تجهیزات جایگزین اختصاص داده اید. معمولا کامپیوترهای ویرایش و تدوین ویدیو هر 2 تا 4 سال یک بار احتیاج به ارتقا پیدا می نمایند که این هزینه را هم باید مدنظر داشته باشید. با توجه به هزینه هایی که گفته شد، فراوری ویدیو در هوم استودیو در صورتی می تواند مقرون به صرفه باشد که بخواهید تعداد زیادی ویدیو را به صورت سالیانه فراوری کنید و این کار را تا 2 الی 3 سال ادامه دهید. در کنار این به مرور زمان افراد درون سازمانی نیز با کسب تجربه در فراوری محتوای ویدیویی حرفه ای تر می شوند و احتیاج سازمان به برون سپاری را رفع می نمایند.

اضافه کردن یک فرد حرفه ای به سازمان

راه چاره دوم اضافه کردن تنها یک فرد حرفه ای به سازمانتان است که در زمینه تکنولوژی ها و نرم افزارهای مرتبط با فراوری ویدیو تخصص دارد و استعداد و علاقه لازم برای ساخت ویدیو را دارد. می توانید منابع لازم را در اختیار آن شخص قرار دهید تا ویدیوهایی که اغلب برای شبکه های اجتماعی به کار برده می شوند را بسازد. وجود فردی در تیم فراوری ویدیوتان که می تواند از گوشی هوشمند یا دوربین های دیجیتال حرفه ای برای ساخت ویدیو استفاده کند، بسیار عالی و موثر است. به یاد داشته باشید که با نمایش اتفاقات روزمره سازمانتان به صورت سریع و مداوم به وسیله ویدیو، مخاطبان درک بهتری از کسب و کار شما خواهند داشت که برای این کار وجود یک هوم استودیو در محل کسب و کارتان فراوری این نوع ویدیوها را سریع تر و جذاب تر می نماید.

این ویدیوها ارتباط بیشتری با مشتری برقرار می نمایند و فرمول ایجاد شناخت، علاقه و اعتماد را ارتقا می دهند. به عنوان مثال، در نظر بگیرید کسب و کاری در زمینه مکانیک خودرو فعالیت می نماید و اخیرا هم روی تعمیر یک خودروی خاص متمرکز شده است. هر باری که آنها اقدام جدیدی روی آن وسیله نقلیه انجام می دهند، فردی که از یک تیم حرفه ای فراوری ویدیو استخدام نموده اند، به سادگی از این اقدام ویدیو تهیه می نماید و آن را در کانال رسانه ای کسب و کار منتشر می نماید. این یک نمونه عالی از بازاریابی بر اساس فراوری و انتشار محتوای ویدیویی است. مشتریان بالقوه می توانند پروژه خودرو را به وسیله تماشای ویدیوها دنبال نمایند و با کسب و کار به راحتی مانوس شوند. این نوع بازاریابی را با سلفی کامنت ویدیویی از مشتریان راضی ترکیب کنید تا ببینید که چقدر می تواند مثمر ثمر واقع گردد. در واقع وجود یک هوم استودیو در محل کسب و کار و استخدام فردی مسلط به فراوری ویدیو توانسته است این وجه تمایز را برای صاحبان آن فراهم کند.

ساخت ویدیو از کسب و کار

راه چاره سوم در سطح یک کسب و کار کوچک است. در این انتخاب فردی را در نظر داریم که صاحب کسب و کار نوبنیانی است، پس ساده تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر است که خودش ویدیو بسازد و پس از مدتی که کسب و کار از رشد کافی برخوردار شد، این کار را به افراد متخصص بسپارد. پس این راه چاره به عنوان ساده ترین راه چاره برای استفاده از هوم استودیو شناخته می گردد چرا که مدیر کسب و کار بدون احتیاج به استخدام نیروی کار جدید، آغاز به فراوری ویدیو از کسب و کار خود می نماید تا بتواند با گذشت زمان و توسعه نسبی حاصل از ویدیومارکتینگ کسب و کار خود ، گروهی هرچند آماتور را برای فراوری محتوای ویدیویی برای کسب و کار خود استخدام کند.

تا اینجا شما 3 راه چاره متفاوت در سطوح مختلف برای فراوری ویدیوهایی که در هوم استودیو ساخته می شوند، در اختیار دارید؛ دپارتمان رسانه ای، استفاده از فردی که در کار فراوری ویدیو خبره است و یا خود شخص صاحب کسب و کار با کسب و کاری در مقیاس کوچک.

اما برای مواردی که احتیاج سازمان ویدیو کاملا حرفه ای است و زمان و منابع اقتصادی مناسب برای برون سپاری فراوری ویدیو به یک تیم حرفه ای و یا آژانس تبلیغاتی را داراست، 5 نکته اساسی را باید مد نظر قرار دهید.

نکته اول

مطالب مرتبط

تنوع طلبی خیلی خوب است؟ در فراوری محتوای ویدیویی

8 شهریور 99 64

برای کسب درآمد ویدیوهای آموزشی بسازید

24 اردیبهشت 99 253

آیا آنها زمینه کاری شما را درک می نمایند و درباره آن اطلاعات کافی دارند؟ بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در زمینه های خاصی تخصص دارند و اگر بتوانید آژانسی را پیدا کنید که در زمینه کاری شما کار می نمایند، این یک آغاز خوب برایتان محسوب می گردد.

نکته دوم

آیا سوابق قابل پیگیری در اختیار دارند؟ می توانند چند نمونه موردی که نشان دهنده سوابق کاری شان باشد، ارائه نمایند یا ادعای خود در بازگشت سرمایه را ثابت نمایند؟

نکته سوم

در حالی که بیشتر فراورینمایندگان می توانند بیشتر سبک های ویدیویی را اجرا نمایند، اما هر آژانسی معمولا سبک و تکنیک منحصر به فرد خود را دارد که براساس آن کار می نماید. آیا این سبک و تکنیک مناسب کار شما هست؟

نکته چهارم

هنگام کار روی یک رسانه بصری، ارتباط ایده با نوع کسب وکار کلید پروژه فراوری محتوا ست. آیا آژانس الزامات کسب و کاری شما را درک می نماید و ایده های آنها به طور تعیین با کسب و کار شما ارتباط برقرار می نماید؟

نکته پنجم

آیا هزینه ای که آژانس در ازای کار در نظر گرفته، با بودجه شما سازگاری دارد؟ بازاریابی ویدیویی سرمایه قابل توجهی احتیاج دارد که نه تنها تا زمان برگشت سرمایه خرج می گردد، بلکه احتیاج است تا بخش عمده ای از آن در ابتدای کار به آژانس یا تیم فراوری حرفه ای ویدیو پرداخت گردد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا باید ساخت ویدیو را به منبعی خارجی بسپارید یا خودتان انجامش دهید؟ البته که پاسخ این سوال بستگی به وسعت کسب و کار، منابع، بودجه و استانداردهای فراوریی مطابق با برند شما و سطح انتظارات مشتریان شما دارد اما نکته مهم این است که زمان را برای فراوری محتوای ویدیویی از دست ندهید و به یکی از دوحالت ممکن آغاز کنید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5838

به "ویدیو را خودمان بسازیم یا برون سپاری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدیو را خودمان بسازیم یا برون سپاری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید