پرتاب ناموفق ماهواره های ناهید و پارس 1 صحت ندارد

به گزارش انوار بلاگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار مربوط به پرواز ناموفق ماهواره های ناهید و پارس 1 را رد کرد و گفت: خبرهای خوبی درباره پرتاب ماهواره ها داریم که به زودی به گوش مردم خواهد رسید.

پرتاب ناموفق ماهواره های ناهید و پارس 1 صحت ندارد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران؛ محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه دولت و در جمع خبرنگاران درباره خبر پرتاب ناموفق ماهواره در کشور گفت: ماهواره های وزارت ارتباطات (ناهید و پارس) اکنون در سازمان فضایی قرار دارند. من هم صبح خبری دیدم مبنی بر این که 10 روز قبل ماهواره ای پرتاب شده است. پس از تحریم های گسترده ای که آمریکا به صورت ظالمانه و یکجانبه علیه برنامه فضایی ایران اعمال کرد، رهکردهای رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهوری حول سه محور برای پاسخ به این تحریم ها پیگیری شد.

وزیر ارتباطات افزود: موضوع اول این بود که ما ماهواره ای با دقت تصویربرداری یک متر بسازیم. الان مجموعه دانشگاهی به شدت مشغول انجام این کار هستند و قراردادهای مورد نیاز منعقد شده است. به صورت ماهانه کنترل پروژه را انجام می دهم و گزارش های مربوطه را بررسی می کنم. تحقیقات ساخت این ماهواره به طور جدی در حال پیشرفت است و در آینده نزدیک وارد مرحله ساخت خواهد شد و ما ماهواره سنجشی یک متری ساخت جمهوری اسلامی ایران را تولید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نکته بعدی دستیابی به مدار 36 هزار کیلومتری مدار ژئو است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده اند. تحقیقات برای تولید ماهواره بری که بتواند ماهواره ایران را در مدار 36 هزار کیلومتری قرار بدهد از طریق وزارت دفاع در حال انجام است. مدتی قبل من و وزیر دفاع بازدید میدانی از موتور این ماهواره بر داشتیم و تست عملیاتی آن را مشاهده کردیم که تست کاملا موفقیت آمیز بود. فکر می کنم با آزمایش هایی که وزارت دفاع انجام می دهد کمتر از یک سال آینده پرتابگر مدار 36 هزار کیلومتری را در کشور خواهیم داشت.

جهرمی درباره سومین موضوع مهم گفت: اعزام موجود زنده به فضا مورد دیگری است که برای دستیابی به آن قرارداد ما با پژوهشگاه هوافضا منعقد شده است. قراردادهای مربوط به طراحی و تولید کپسول زیستی و پرتاب زیرمداری منعقد شده و کار در حال انجام است. بنابراین اگر بقیه علاقمند هستند که بدانند برنامه فضایی ایران به چه صورت است باید بگویم ما هر لحظه و هر ساعت در حال تست کردن هستیم و یک لحظه و یک ثانیه را هم از دست نمی دهیم و کار با جدیت دنبال می شود. خبرهای خوب و شاد کننده ای در آینده به گوش خواهد رسید. به زودی خبرهای واقعی از ماهواره و پرتاب آن به مدار را خودمان منتشر می کنیم.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9914

به "پرتاب ناموفق ماهواره های ناهید و پارس 1 صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ناموفق ماهواره های ناهید و پارس 1 صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید