پرداخت حقوق به ارز خارجی در ترکمنستان ممنوع شد

به گزارش انوار بلاگ، بانک مرکزی ترکمنستان به موسسات مالی این کشور دستور داد که از اول آوریل از پرداخت حقوق با ارز خارجی خودداری کنند.

پرداخت حقوق به ارز خارجی در ترکمنستان ممنوع شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، سایت خبری ترکمن نیوز با استناد به منابع خود در شرکت های پترانوس، دراگون آیل و بایگوئیس مدعی شد که بانک مرکزی ترکمنستان همه موسسات مالی این کشور را موظف کرده است که از پرداخت حقوق با ارز خارجی خودداری کنند.

بنابر این دستور، از اول آوریل سال جاری همه افرادی که حقوقشان با ارز خارجی پرداخت می شود از این به پس معادل آن را با پول ملی ترکمنستان دریافت خواهند کرد.

این بدان معناست که شخصی که به عنوان مثال هزار دلار دریافت می کرد، اکنون 3 هزار 500 منات دریافت خواهد کرد. این هم در حالی است که قبل از این وی می توانست در عوض هزار دلار در بازار آزاد 20 هزار منات به دست آورد.

طبق نوشته این نشریه، در بانک های این کشور به مردم گفته اند که می توانند حقوق خود به دلار را به کارت ارزی ویزا منتقل و هنگام مسافرت به خارج از کشور از آن استفاده کنند.

اما این امر غیر ممکن است به دو دلیل، اولا حد مجاز روزانه برای برداشت یا استفاده از کارت در خارج از کشور کمتر از 50 دلار است و ثانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا سفر به خارج ممنوع شده است.

این نشریه احتمال داده که الزامات جدید بانک مرکزی ترکمنستان به دلیل کمبود فاجعه بار ارز خارجی در دست دولت است.

اطلاعات در مورد قواعد جدید پرداخت حقوق به ارز خارجی همچنین توسط برخی از رسانه های دیگر نیز تایید شده که بر اساس آن اول آوریل در ورودی بانک های عشق آباد صفوف مردم ایجاد شده بود. مردم سعی می کردند حقوق خود را با دلار دریافت کنند.

این نشریه ها مدعی شده اند که این محدودیت جدید مغایر با قانون تنظیم ارز است که به کارمندان شرکت های خارجی امکان می دهد حقوق و دستمزد خود را با دلار دریافت کنند زیرا این ارز به حساب مشتریان بانک های ترکمن از خارج منتقل می شود.

نرخ رسمی دلار توسط بانک مرکزی ترکمنستان در ژانویه سال 2015 میلادی مشخص و 3.5 منات برای یک دلار را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش ترکمنستان کرونیکا نرخ دلار در بازار سیاه عشق آباد در 29 مارس سال جاری 19.70 منات را هنگام خرید و 20 منات هنگام فروش تشکیل می داد.

انتهای پیام/.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3678

به "پرداخت حقوق به ارز خارجی در ترکمنستان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت حقوق به ارز خارجی در ترکمنستان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید