پروژه مشترک بنیاد انگلیسی و انتشارات پنگوئن، رابطه بازی و مطالعه رمان

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر، اخیراً بنیاد ملی ادبی بریتانیا (NLT) در پروژه ای مشترک با انتشارات پنگوئن تحقیقات و آنالیز های میدانی درباره مطالعه مطالعه بچه ها و نوجوانان انجام داده است که نتایج جالب توجهی از این تحقیقات استخراج شده است. در گزارشی که این بنیاد در رسانه های انگلیسی منتشر کرد عنوان شده است که بازی های کامپیوتری با وجود مسائل مربوط به آن دارای مزیاتی نیز است که از جمله آنها می توان به بالا بردن انگیزه نوجوانان به مطالعه کتاب اشاره نمود.

پروژه مشترک بنیاد انگلیسی و انتشارات پنگوئن، رابطه بازی و مطالعه رمان

بر اساس گزارش بنیاد انگلیسی محققان بریتانیایی به این نتیجه رسیده اند که بازی های کامپیوتری موجب تقویت مهارت های خلاقیت و مشتاق کردن نوجوانان به خواندن کتاب به خصوص کتاب های داستان می گردد. در این پروژه میدانی حدود 4626 نفر از نوجوانان بین 11 تا 16 سال ساکن کشور انگلیس مورد آنالیز و سوال قرار گرفتند.

نتایج اولیه این مطالعات نشان داده است که نوجوانانی که به طور روزمره بازی کامپیوتری انجام می دهند نسبت به بقیه همسالان خود اشتیاق بیشتری برای خواندن کتاب نشان می دهند. از بین جمعیت شرکت نماینده در این نظرسنجی و مطالعه بیش از 79درصد از نوجوانان دارای بازی های کامپیوتری در خانه بیشتر از بقیه کتاب داستان داشتند.

محققان توانایی و مهارت های یادگیری را نیز در بین این نوجوانان آنالیز کردند و معلوم شد که آن دسته از نوجوانانی که بیشتر بازی کامپیوتری می نمایند دارای مهارت های درسی بیشتری نیز هستند. در این مطالعه نوجوانان پسر نیز بیشتر دخترها به بازی های کامپیوتری علاقمند بودند.

جاناتان داگلاس مدیر اجرایی بنیاد ادبی بریتانیا می گوید شیوع ویروس کرونا زمینه ای فراهم کرد تا خانواده ها بیشتر اوقات خود را در خانه سپری نمایند و آمارها نیز نشان داده که بیشتر نوجوانان با بازی های کامپیوتری وقت خود را می گذرانند ولی این مسئله خیلی جالب است که این بازی ها روی علاقمندی آنها به مطالعه کتاب تاثیر دارد.

وی از این مسئله اظهار خوشحالی کرد که بنیادش توانسته با همکاری یک انتشارات معتبر تحقیقی درباره رابطه بازی های ویدیویی با مطالعه نوجوانان انجام دهد. بر اساس یافته های این تحقیق نوجوانانی که بیشتر به بازی های کامپیوتری علاقه نشان می دهد دارای روابط اجتماعی قوی تر نیز هستند.

بر اساس این گزارش علاقمندی نوجوانان به داستان نیز با بازی های کامپیوتری تقویت می گردد. 73درصد از شرکت نمایندگان در این مطالعه گفتند که بازی های ویدیویی آنها را به مطالعه داستان و رمان علاقمند نموده است. حتی معلوم شده که نوجوانان علاقمند به بازی های ویدیویی نسبت به بقیه همسالان خود بیشتر به نوشتن و نویسندگی علاقه نشان می دهند.

آلکس مویت یکی از مدیران ارشد انتشارات پنگوئن درباره این تحقیق اظهار نظر جالبی نموده و می گوید: بیشتر نویسندگانی که برای این انتشارات کار می نمایند نیز به بازی های کامپیوتری علاقه نشان می دهند. وی گفت: نویسندگان زیادی را می شناسد که در نوجوانی به این نوع بازی ها علاقه داشتند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5704

به "پروژه مشترک بنیاد انگلیسی و انتشارات پنگوئن، رابطه بازی و مطالعه رمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه مشترک بنیاد انگلیسی و انتشارات پنگوئن، رابطه بازی و مطالعه رمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید