یازدهمین جشنواره عمار آنلاین می گردد

به گزارش انوار بلاگ، دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، به این جمع بندی رسیدیم که اکران های مرکزی جشنواره به صورت آنلاین برگزار گردد.

یازدهمین جشنواره عمار آنلاین می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امین سردارآبادی، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام یازدهمین دوره این جشنواره به گفت: با وجود مسائلی که به دلیل همه گیری بیماری کرونا در کشور پیش آمده، با استقبال خوب فیلمسازان، بیش از 2900 اثر در این دوره جشنواره، ثبت نام کردند.

سردارآبادی درباره نحوه برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، به این جمع بندی رسیدیم که اکران های مرکزی جشنواره به صورت برخط و آنلاین برگزار گردد. در این شکل جدید، مخاطبان بیشتری نیز می توانند در بستر مجازی، آثار منتخب را تماشا نمایند.

وی در همین باره اضافه نمود: همزمان با آنالیز آثار رسیده به جشنواره، در حال آماده سازی زیرساخت های فنی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این دوره جشنواره هستیم و بزودی درباره سامانه های اکران آنلاین جشنواره اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دبیر اجرایی جشنواره عمار در ادامه این مصاحبه تاکید نمود: همچون اکران های مرکزی، درصدد هستیم بتوانیم برنامه های جنبی جشنواره، نشست ها، جلسات نقد، کارگاه ها را هم به صورت آنلاین برگزار کنیم که اخبار این برنامه ها در روزهای آینده به وسیله سایت جشنواره اعلام می گردد.

سردارآبادی در مورد اکران های مردمی این جشنواره هم در سال های گذشته، پیش از موعد اصلی جشنواره شروع می شد، یادآور شد: از دوره گذشته جشنواره عمار و پیش از همه گیری ویروس کرونا، با راه اندازی آزمایشی سامانه سینمامردم، تعدادی از آثار منتخب جشنواره و سینمایی مانند مستند عابدان کهنز، تهران دمشق، فیلم سینمایی آبادان یازده60 و 23 نفر را در قالب این سامانه، در نقاط مختلف کشور اکران کردیم.

وی توضیح داد: سال جاری نیز با تقویت این سامانه و تنوع بخشیدن به آثار سینمامردم، در تدارک شرایطی هستیم که فعالان فرهنگی و اکران نمایندگان مردمی جشنواره بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی آثار منتخب جشنواره را در شهرها و روستاهای مختلف کشور به نمایش درآورند.

وی توضیح داد: در حال حاضر، بخشی از آثار در نظر گرفته شده برای اکران های مردمی جشنواره، آماده و مقدمات آن فراهم شده است و کوشش داریم همچون ادوار گذشته، اکران های مردمی این دوره نیز زودتر از اکران های مرکزی شروع گردد.

یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با حماسه 9 دی برگزار می گردد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

gigablog.ir: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7261

به "یازدهمین جشنواره عمار آنلاین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یازدهمین جشنواره عمار آنلاین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید