جام جهانی شطرنج، صعود طباطبایی در روز حذف قائم مقامی

به گزارش انوار بلاگ، محمدامین طباطبایی سومین شطرنج باز ایرانی حاضر در جمع 64 بازیکن برتر مسابقات جام جهانی 2019 لقب گرفت.

جام جهانی شطرنج، صعود طباطبایی در روز حذف قائم مقامی

به گزارش خبرنگاران، دیدارهاى تکمیلى مرحله نخست رقابت هاى جام دنیاى شطرنج (2 بازى سریع 25 دقیقه اى) امروز برگزار گردید و یکى از نمایندگان کشورمان با برترى برابر حریف خود جواز حضور در مرحله دوم را کسب کرد.

محمدامین طباطبایى (2642) برابر باسم امین از مصر (2699) به یک پیروزى و یک تساوى رسید تا صعود کند. بدین ترتیب طباطبایی در مرحله بعد حریف جفری شی ونگ سوپر استاد بزرگ آمریکایی شد.

در دیگر دیدار تکمیلى، احسان قائم مقامى (2544) مقابل یانگ یى یو از چین (2763) نهاده شد. دو بازیکن در رقابت سریع 25 دقیقه اى خود به تساوى رسیدند تا کار به دو مسابقه سریع 10 دقیقه اى کشیده گردد. در این قسمت نیز قائم مقامى و سوپر استاد بزرگى چینى به تساوى دست یافتند تا دیدار برق آساى 5 دقیقه معین کننده شطرنج باز پیروزباشد. در این دیدار یانگ یى یو از چین پیروز شد و نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران در عین شایستگى از صعود به مرحله بعدى بازماند.

بدین ترتیب فیروزجا، مقصودلو و طباطبایى راهى دور دوم شدند تا براى نخستین بار در تاریخ 3 شطرنج باز ایرانى در مرحله دوم جام دنیاى حضور یابند.

روز گذشته علیرضا فیروزجا (2702) و پرهام مقصودلو (2664) با برترى برابر حریفان ارمنى و روسى جواز حضور در مرحله دوم (64 بازیکن برتر) را کسب نموده بودند.

طبق برنامه در مرحله دوم فیروزجا به مصاف دوبُف از روسیه قهرمان حال حاضر سریع دنیا مى رود و مقصودلو با آرونیان ارمنى مدافع عنوان قهرمانى مى رود. مسابقات مرحله دوم جام دنیاى از فردا ساعت 14:30 شروع مى گردد.

دهمین دوره رقابت هاى جام دنیاى در خانتى مانسیسک روسیه برگزار مى گردد و مجموع جوایز در نظر گرفته شده براى این مسابقات یک میلیون و 600 هزار دلار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 220

به "جام جهانی شطرنج، صعود طباطبایی در روز حذف قائم مقامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی شطرنج، صعود طباطبایی در روز حذف قائم مقامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید