6 راه چاره برای راهنمایی موفقیت آمیز سازمان ها

به گزارش انوار بلاگ، شاید ایجاد تغییر برای مدیران یکی از سخت ترین کارهایی باشد که بخواهند آن را اجرایی نمایند. در پی همین موضوع به پیشنهادهایی که در این مطلب برای راهنمایی موفقیت آمیز سازمان ها به سوی تغییر داده ایم، توجه کنید، پس با خبرنگاران همراه باشید.

6 راه چاره برای راهنمایی موفقیت آمیز سازمان ها
  • استقبال از ایده های مجذوب نماینده و کارکنان توانمند

یکی از مهم ترین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهید این است: نوآورانه ترین ایده ای که هم اکنون روی آن کار می کنید، چه چیزی است؟ به اثبات رسیده، رهبران و کارکنانی که قابلیت دارند به سرعت به این پرسش پاسخ دهند، همیشه با حداکثر توان خود در حال خدمت به سازمان خود هستند. حال آیا بر ابتکاراتی نو تمرکز داشته یا به فکر توسعه و بهبود شرایط موجود هستید؟ آیا در حال یادگیری چیزی هستید که در آینده به تقویت قوای سازمان شما بیانجامد؟ همه ما به عنوان یک رهبر احتیاجمند کارکنان خلاق هستیم. حضور کارکنان خلاق نشانه ای از پویایی شما و سازمان تحت امرتان است.

  • احترام به گذشته احترام و ساختن پلی به سوی آینده

واقعیت این است که باید بعضی مدیران نو را پس از ورود به سازمان ها از ماموریتشان در سازمان نو به خوبی آگاه کرد. با مطرح شدن نوآوری و ایجاد تغییر در سازمان احتمال زیادی هست که استراتژی پیاده شده نتیجه معکوسی در پی داشته باشد. وقتی مدیران تیم نو را تشکیل داده اعضا از خود دو پرسش اصلی را درباره وی می پرسند: اگر شرکت یا سازمان قبلی خوب بوده است چرا آن را ترک نموده است؟ و چرا همین حالا به آنجا برنمی گردد؟ برترین استراتژی برای مدیران نو احترام به گذشته و صحبت درباره ویژگی های چشم اندازی است که برترین نتایج را به بار می آورد.

  • گوش دادن به مشتریان

به مشتریان خود توجه کنید. اگر به بازخوردهای آنان توجه و بر اساس آن عمل کنید موفقیت در چند قدمی شما است. دو استثنا برای این قاعده هست. اولین استثنا زمانی است که مشتری می خواهد اقدامی را انجام دهد که به نفع او نیست و تجربه و دانش کافی در خصوص آن را هم ندارد. دومین استثنا سندرم استیو جابز و هنری فورد نام دارد. اگر هنری فورد به صدای مشتریانش گوش فرا داده بود می توانست کارآیی بهتر و سریع تری داشته باشد و اگر استیو جابز صدای مشتریان و صنعت موسیقی را شنیده بود به احتمال زیاد به جای طراحی و فراوری آی پاد و آی پد، یک سی دی باکیفیتی بهتر طراحی می کرد.

  • تغییر سریع و مداوم

اگر تا به امروز در استارت آپی شرکت نموده باشید به خوبی می دانید که رهبرانی که سازمانی نو را تاسیس نموده، احتیاج به تغییر را لحظه به لحظه درک می نمایند، بنابراین از هیچ اقدامی برای جلب رضایت مشتریان و توسعه کسب وکار خود دریغ نمی ورزند. با دستیابی به مراحل عالی موفقیت، این دسته از رهبران دچار اعتماد کاذبی می شوند و به مرور در تصمیم گیری ها به رغم توصیه اعضای تیم تاخیر میاندازند. بدانید که اعمال سریع تر تغییرات آینده بهتری را برای سازمان و کسب وکار شما رقم می زند.

  • جشن بگیرید

خیلی خوب است اگر بتوانید برای موفقیت های روزانه خود جشنی برپا نموده و از تمامی کسانی که در این موفقیت سهمی حتی اندک داشته تشکر کنید. اما آنچه اهمیت دارد قدردانی از نوآوران تیم است که با وجود کوشش های بسیار، ابتکار موفقیت آمیزی نداشته اند. بدون وجود فرهنگی که شکست خوردن نوآوری ها در آن افتخار تلقی می گردد، نوآوری متوقف شده، در نهایت دارای تیمی می شوید که با وجود فعالیت تمایلی به توسعه ندارد.

  • درنظرگرفتن رقبا

بعضی اعضای تیم ها تمایل چندانی به تغییر و بهبود مستمر ندارند. مساله اصلی این است که در دنیای کسب وکار امروز در اختیار داشتن نیروی کاری که در برابر تغییرات مقاوم است ارزان نیست. سعی کنید این گروه از اعضای سازمان را آموزش داده و راهنمایی کنید. اما اگر همچنان تمایلی به تغییر ندارند برترین استراتژی به اشتراک گذاری این افراد با رقبا است تا دست کم سرعت رشد رقیب کم گردد.

پیروی از مراحل یاد شده، تیم شما را از بازماندن در پس سایه تغییرات مداوم مورد احتیاج کسب وکار باز داشته و شما را در سایه تغییرات به پیروزی می رساند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12860

به "6 راه چاره برای راهنمایی موفقیت آمیز سازمان ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 راه چاره برای راهنمایی موفقیت آمیز سازمان ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه چاره برای راهنمایی موفقیت آمیز سازمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید